Sidor

fredag 26 februari 2016

Fredag...

...och inte vilken fredag som helst, sista fredagen på denna månad.
Sen är det äntligen vår.
Härligt.
Idag underbart väder. Blå himmel. 
Fram med solbrillorna.

Har varit och tränat, gått igenom min onda rygg och muskler.
Sen en skön cykeltur. Passade på att klippa håret också.
Det växer snabbt. Tog en bra bit men har långt hår fortfarande.
Vill gärna ha lite längd. Sätta upp och fixa med lite.
Känns som det är jag.

Nu måste jag börja fundera på att packa inför min lilla resa. Inget märkvärdigt alls men en rolig tur med fina vänner. Hotell och musikal Mamma Mia i Stockholm över helgen.
Plockar alltid med mig för mycket. Ska verkligen försöka låta bli det denna gång.

Igår lagade jag riktig husmanskost till mig och äldsta sonen Erik som bor mest hos mig nu.
Jag älskar verkligen allt med kål. 
Så mums..det blev kåldolmar, potatis gräddsås och lingon. 
Men..så gott.
Blir riktigt hungrig nu. Men får bli nån frukt eller en smoothie kanske.
Ska på middag ikväll hos han...
Som sagt. Det är fredag. Och fredag är lika med att min älskling kommer hem till stan. 

Lampan från 
https://www.thesofastore.se/




Gårdagens mat och mys. Spenatsallad med stekt lök och tomater. Saltgurka.

Och då kåldolmar, broccoli, haricoverts och massa sås. Mumma för magen.


En dagens smoothie av banan, mango, kokosmjölk och citron. Friskt.

Och sen bara för det är fredag lite godis..supergott med Cloettas Ako kolor med fruktsmak. Jösses så smarrigt.
Ha en skön dag och ta hand om varann❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar