Sidor

tisdag 22 mars 2016

Hejsvejs...

..på Er.
Annars då..allt okey med Er?
Jag har haft en mysig helg med mina kära vänner.
Men också legat totalt utslagen. Värsta menieres anfallen. Usch fy. Så gräsligt.
Många som inte vet vad det är..
Svårt att förklara. 
Bästa är att Googla. All info finns där. 
Sen försökt hålla igång med simning, framförallt.
Min onda kropp behöver träning. Fast lugnt stilla.
Springa på asfalt eller hårt underlag är inte att tänka på. Eller att lyfta tunga vikter..nej. Nix.

Träning för mig är mycket mjukhet och stretch av kropp. Så skutta omkring är inte min grej. 
Förvärrar hela mig. 
Därför är simning ett bra alternativ.
Mjuka rörelser. Och sånt som mjukar upp min onda rygg. Just nu känns det som ryggen ska gå av.
Kommer definitivt cykla mer. Också väldigt bra just för mig.
Så en ny cykel står på önskelistan.

Tänk igår kunde vi sitta ute och ta en lunch. Så härligt.
Solen skiner nu idag igen och jag njuter.
Träffat som sagt mina söta vänner. Mina bästa.
Älskar Er hela högen. Tacksam och glad över Er alla.

Plantering av blommor på min uteplats.
Gillar att fixa till det mysigt där. Ett extra rum med soffa fåtöljer och bord. Trivs.
Nu väntar jag in en markis som ska göra det ännu mer ombonat där.
Sitter där mest hela vår och sommaren. Härligt.


Mys och lunch med vänner. Nu är det vår.




Vår ute och vår inne..




Om jag trivs med köket och nya luckorna..Ni skojar.
Snyggaste handtagen i svart läder..


Till och med den egentligen tråkiga kryddhyllan är nylackad i den grå färg som nu finns i mitt kök.
Yes..kryddhyllan är tillbaka. Lovar.
Ha en skön dag och ta hand om varann och Kramas lite extra..tänker på terrordåden i Bryssel.
Livet kan ändras snabbt. Så ta vara på att du finns här och nu. Det gör jag även om ryggen tar kål på mig just nu så ahh..det fixar sig. Tänker positivt. För det mesta.
Puss och kram.


2 kommentarer:

  1. Mysigt och fint har du och kryddhyllan är ju praktisk där för alla tesorterna du har i fina burkar! Veespeers tavlan passar så bra där på tavelväggen och detaljer här och där som man blir sugen på själv:) Ta hand om dig och bra om du funnit sätt att mjukträna på! Mysigt att kunna fika ute lite för kallt ännu här men jag bor nordligare än dig! Ha en fin fortsättning på påskhelgen ♡

    SvaraRadera