Sidor

tisdag 3 maj 2016

Hello..

...vänner.
Dags att knyta säcken och gå och lägga sig strax...men innan dess en snabbis här.

Haft lugna dagar..träffat mina nära och kära nu oxå..som så ofta. Happy me.

Följt mina fina kompis på några lägenhetsvisningar. Som stöd..och nyfikenhet givetvis.
Men så roligt att gå på olika visningar.
Sugen på att flytta igen..skoja.
Jag trivs oerhört bra.
Nu exakt 1 år sedan jag kunde sova här i min lägenhet.
Löjligt fort tiden går.

Och vet ni nu behöver jag råd och tips.
Ska måla om..va..undrar ni..är hon från vettet.
Tja..möjligen. Men tänkt på det ett tag.

Skulle behöva en handyman som är stark i armarna..eller möjligtvis en stark tjej,
Ska måla bort min himmelsblå fondvägg i sovrummet till en ljusgrå vägg istället.
Ska denna gång måla med kalk..kalklitir..ni vet betongkänsla som finns i den färgen.
Help.
Om nån har lust maila mig.
evalevabo@yahoo.se

Enbart en fondvägg bakom sängen.
Skulle vara så tacksam...

Har testat färgen tidigare i svart på möbler. 
Helt underbar.
Men nu ljusgrå. Så som sagt 2 strykningar nån som har lust får gärna höra av sig.

Tja..annars väntar en trevlig resa inför helgen.
Med min kompis Pia. Ska bli så kul.

Älskar Er hela högen av vänner.
Njuter av sällskapet jämt.
Träffat härliga vänner i helgen som gick. 
Maria och ..alla.. Mysigt. Tack för sist.

På torsdag ska jag ha mina "urgamla" vänner ett gäng här. Kaffe och fika.
Då hoppas jag på strålande solsken..under min markis.
Hur bra kan det bli.

Tänker oftast positivt även om jag har det kämpigt ibland..som vi så många har.

Men vet Du..vi lever här och nu. Ta vara på livet, vänner, familj, kärleken, vädret..allt.
Klaga inte. Gå vidare. Och njut. Tänk positiva tankar.
Så gott det bara går.
Att beklaga, stampa på samma ställe gagnar ingen. 
Än mindre du själv. Ta vara på nuet.
Jag försöker verkligen tänka så så ofta som går.

Annars en träningsfri vecka. Ont i kroppen och vill inte tänka på vare sig simning eller annat.
Men som sagt..klagar inte. Tar promenader och vilar istället. Alla sätt är bra. Utom de dåliga.

Puss och kram..och glöm inte håll om varann lite lite extra..det är ju ändå vår och solsken.❤️

Och jag ser framemot stundande projekt. Berättar senare..och bilder kommer. Kraaam.

Träff med dessa godingar i helgen som gick. 
Nöjd, glad. 


Sitter här varje kväll..dag...morgon. Min uteplats.


Så här ser det ut idag..härligt med färg mitt sovrum Men nu kalkfärg...tips och råd maila mig. 




På väg till mam och pap..på fika.
Happy ❤️ 
Följ gärna mig på Instagram evalevabo 

2 kommentarer: