Sidor

söndag 10 juli 2016

Hej..

...på Er. Denna söndag.
Idag går det mesta i slowmotion. Härligt.

Efter att träffat vänner både i fredags och igår lördag och haft bjudningar här känner jag att det är skönt att ta en riktig lugn dag.
Diskat, städat och även hunnit med en tur på cykeln..för en fika med kompis på stan.

Ljummet och skönt ute. Dock grått. 
Ingen sol så långt ögat kan nå.
Men vad gör väl det. 
Huvudsaken det är skönt i luften vilket det varit hela dagen.

Suttit, funderat över livet på min uteplats. Lade mig för att bläddra i en tidning och somnade i min rottingsoffa. Avkopplad till max.
Gillar min balkong så mycket. 
Sol..om nu solen tittar fram..hela dagen och kvällen.
Ser solnedgången härifrån. Helt underbart.

Under kommande vecka kommer jag att ha fullt upp.
Ska på massage, läkare bland annat. 
Och ska på en begravning för att säga adjö av en god vän. 
Stötta min underbara tjejvän Helen som mist sin make.
Vi kommer finnas där för henne och hennes barn. 

Imorgon fyller min goa storebror år.
Han som alltid finns där och som jag kan prata med. Som hjälpt mig extremt mycket under denna tid när jag flyttat och startat om mitt liv.
Bästa brorsan. 
Stor stöttepelare.
Hurra för honom.
Tyvärr bor han inte i min stad utan den stora staden till öster. Stockholmia..
Jag får fira honom ordentligt när vi ses nästa gång. Vilket händer titt som tätt. 
Och vi skriver till varann nästan varje dag. 
Grattis Ulf❤️

Nu ska jag ta mig mitt kvällste..och tända ljus. 
Och njuta av lugnet i min lägenhet.
Trivs.
Massa kramar till Er alla. Blink blink.
 

Världens bästa bror..hurra hurra..
 

Me and My brother...i solens glans på Marstrand vid ett annat tillfälle.
 

2 kommentarer: