Sidor

söndag 17 juli 2016

Sunday..

..sköna lugna söndag. Som jag gillar denna dag.
Bästa dagen på hela veckan. 
Ett lugn i kroppen infinner sig.
Kunde varit lite bättre väder.
Nu har det blåst klart tycker jag.
Här är det full blåst ute men solen skiner..jippi.

Vakna av ljuset från sovrumsfönstret klockan 5.30 redan. Pigg som en mört.
Bara att knalla upp och göra sig en kopp te.
Men mojsa ner mig i sängen igen för att bläddra igenom nya Sköna Hem en stund.
Vet inte vad som hänt. 
Vaknar nästan alltid tidigt sista tiden. 
Måste vara ljuset och att man inte kräver så mycket sömn.


Kommer snart börja förbereda kvällen middag.
Äldsta sonen Erik med sin flickvän Sofia kommer på besök.
Idag blir det fläskfilégryta med klyftpotatis med sallad och nån smarrig sås. 
Ska hitta på nåt kul.
Gillar att kocka.
Efter det blir det passionsfrukt sorbet med kaffe.
Mums. Hoppas jag.

Så hoppas jag att blåsten avtar givetvis och vi kan sitta ute på min uteplats och gotta oss i solen.

Annars som så vanligt så har denna vecka varit hektiskt. 
Fredag och lördag har jag haft skojigt med vänner. 
Så inga måsten eller på nåt sätt kravfyllt.
Veckan som kommer ska jag ta det lugnt. 
På sin höjd ta några promenader. 
Självklart träffa mina nära och kära.
Och njuta av sommaren och eventuellt ta nån resa..dit näsan pekar.
Bara ta dagarna som dom kommer.
Nu kan jag koppla av. Och ska se till att göra det.

Puss och kram. 
Krama varann lite extra idag..för ni vet väl att det är söndag....då kramas man lite extra. Så är det.❤️
 

Dagens smoothie gjord av kokosmjölk, citron, banan, blåbär och naturell yoghurt. Gott.
 

Lite tända ljus..förstårs idag..som alla andra dagar.
 

I solens..och blåstens glans denna söndag eftermiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar