Sidor

torsdag 10 november 2016

Sitter..

...här i värmen och njuter av solen.
Eller nej..skoja.
Givetvis...nej nej.
Skulle kunna varit så.
Nu är jag verkligen inte sån som klagar på kylan och det hala underlaget. 
Bara lite haha..
Fick se en bild för inte allt förlängesedan då det var så varmt. 
Då klaga vi på det. Phu så varmt det var.
Jösses. 
Är vi nångång nöjda?
Och bara tar livet och vädret som det är. 
Här och nu.
Nej. Finns alltid nåt att jämra sig över. 

Känns som det var igår då vi satt ute på nån härlig uteservering eller på min underbara, mmmums, uteplats. Ni som fått äran ha att sitta här och se solnedgång från My place.
Mysigt.
Och det var faktiskt bara några veckor sedan.
Kan tänka mig åka iväg och sitta i linne och bikini nu. Nånstans.
Nån som känner samma?
Hänger ni på?
Nån som vill?

Mycket som hänt under dessa veckor.
Alla stackars Stockholmare "fniss" har snö upp över öronen. 
Elände...suck. Jobbigt.
Och Donald Trump är nu president över USA.
Vilket jag personlig tänker jaja..det fixar sig.
Jösses. Allt ordnar sig.
Låter på media som domedagen är nära.
Nej.
Galet oväntat. 
Men nu är han vald.
Och vi ska nog bara relaxa och koppla av.
Allt fixar sig.
Kommer bli bra.
Verkligen.

Vi är nog många som gilla Barack Obama.
Tyckte..tycker denna man är helt underbar.
Mänsklig, vanlig, perfekt man med lika super mysig fru. 
Kändes som personliga fina detta par.
Härlig familj.
Men alla måste få sin chans.
Nu får Donald och hans alla medarbetare visa vad de går för. 
Låt dom få göra det.

Här rumlar vi omkring i snön och jag har fortfarande lite ont och känner mig sådär.
Va..?
Vilket liv vi lever...hi..
Helt underbart. Enligt mig..."blink".

Ta för Er. Njut och bara var Er själva.
Bara Ni bestämmer över Ert liv.
Bara Ni kan göra skillnad.

Jag själv har haft fullt upp med kör, sång, musik.
Snart sjunger vi, min härliga kör julens sånger.
Helt underbart.
Vi har så sjukt roligt.
Längtar efter varje körövning.
Annars träffat som alltid mina gulliga vänner och mina kära föräldrar och min snutte kille...son.
Min äldsta son Erik som nästa vecka drar till sin lillebror Edvin för att umgås med honom i 2 veckor i USA. 
Mysigt. 
Säkert fint väder där...over there i Kalifornien.
Bröderna bus..åh mina godingar.
Som jag älskar Er. 
Mina söner.
Mitt allt.
Massa hjärtan till Er.

Nu imorgon fredag igen.
Ny helg.
Härligt.
Och bara att jag känner mig piggare efter eländig hosta och feber fram och tillbaka i flera veckor känns underbart. 

Glöm nu inte att kramas och mojsa lite extra i kväll eller imorgon fredag framförallt.
Det betyder så mycket. 
För oss alla.
Ta vara på varann.
Livet går inte i repris. Lev och njut. 
Här och nu.
Och Tack ni alla som läser och följer mig.
Kraaaaam
❤️

 

Då sommar och sol. 
Nu mys inne.
 

Gillar Woodwicks doftljus. 
Jag som Älskar doftljus.
 

Nytt överkast av maffig varm ull på sängen.
 

Här tränas in stämmorna till julkonserten.
Jag sjunger första stämman. Riktigt högt ibland,
Och och Emma diggar detta..
 

..likaså att gå på mingel och mys nån dag efter på tjejpartaj. Här skiftar vi ständigt.
Mysigt. 
Ha det bra alla fina vänner.
 

1 kommentar: