Sidor

lördag 20 maj 2017

Hej..

..., jag skäms.
Men nu är jag på G igen.
Eller på G och G..hmm.
Kommit hem igår från en jobbig tårfylld begravning.
Sagt hejdå till Malin som valde lämna livet på jorden alldeles för tidigt.
Vi har känt varann i runda 20 år.
Fick barn samtidigt för 18 år sedan. 
Bott grannar, umgåtts, skjutsat ungar, fikat, ätit, pratat om väder och vind, relationer, inredning, kläder mm mm..

Livet kan vända snabbt.
Från stor lycka till djup sorg.
Från ena dagen till den andra.
Jag hoppas hon funnit ro nu.
Lider med hennes fina barn..och hela hennes nära.
Jag är alldeles matt och ska ta igen mig lite.
Livet går trots allt vidare.

Nåväl.
Till nåt helt annat.
Nu är det exakt 2 år sedan jag köpte min lägenhet.
Känns som förra året.
Tiden går snabbt.
Jag föll pladask, som en förälskelse. 
Vid första ögonkast.
Trivdes då, trivs nu.
Första tiden låg jag på en madrass med lådor högt och lågt.
Hade hantverkare här som gjorde den tipp topp.
Sen har jag undan för undan renoverat.
Som i kök. I badrummet.
Målat från illblå fondvägg bakom sängen till grå betong vägg.
Fixat till uteplatsen. 
Lagom stor till mig.

Nu kommer snart min lillplutt Edvin hem från soliga Kalifornien till ett minst lika soliga Sverige igen. 
Efter ett års studier.
Om 10 dagar får jag pussa på honom igen.

Och apropå väder...vilket väder vi fått.
Många lider av vår depp. 
Kan tycka det är jobbigt med solen och värmen. Känner tvång att man måste vara ute i det fina vädret.
Jag har tidigare känt så.
Men det har vänt.
Sen jag flytta hände nåt.
Vet inte om det har med ålder eller bara att jag är nöjd och känner mig tillfredsställd med livet.
Njuter av det jag har och funnit ett lugn inom mig.
Har inte en aning.

Har hänt så mycket.
Men haft svårt för att lägga upp bilder och haft problem med bloggen.
Så idag blir det mycket text och Inga bilder...suck.

Jag har iallafall umgåtts med sonen Erik hans Sofia.
Med brorsan som var här för att cykla Billingeracet.
Varit hos hans dotter Beatrice i Linköping där hon studerar.
Hängt med mina vänner. Sara, Pia, Helen, Maria, Pernilla, Marianne, Maria, Kia, Emma, Sixten..(charmtrollet)...med många fler.
Säkert glömt några..men Ni vet ni mina söta vänner.
Gillar Er hela högen. Smack.
Och givetvis träffat mamsen och papsen som är pigga och allerta. Härligt.

Nu lite avkoppling och en kopp te.
Sedan städa iordning i min grymt ostädade lägenhet..hehe..skoja.
Hinner knappast bli ostädat.
Jag är på gränsen till att vara överpedant.
Bara nästan...hehe.
Men vill ha fräscht runt omkring mig.
Sån är jag.
Har asont i ryggen så får försöka inte ta ut mig.
Lite massage hade varit på sin plats nu.

Tänk på att njuta av dagen och nuet.
Livet är skört och kort.
Gillar du nån..våga visa och säg det.
Låt inget vara osagt.
Ta vara på varann..här och nu.
Somna aldrig ovän med någon.
Ja..finns mycket att tänka på.
Men framförallt.
Kramas lite extra.
Det är sol, vår och fredag.
Massa kramar från mig till Er.
Tack för att ni följer och läser min blogg.
❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar