Sidor

onsdag 29 mars 2017

Hello...

...längesen sist.
Men bättre sent än aldrig.

Varit trött och haft migrän och menieres om vartannat.
Som jag skrev om sist. Hållt i sig länge.
Blir lite orkeslös då. 
Eller rättare sagt väldigt orkeslös.
Men nu har jag varit på G några dagar.

I går var det ett underbart väder här.
Hade Sofia..sonen Eriks tjej besökte svärmor.
Satt och njöt på min uteplats med kaffe och skumharar.
(Men tacka vet jag tomteskum)
Solen gassade och det var säkert 20 grader i solen. Helt vindstilla. 
Efter det en tur på stan och ett av stans cafén där vi satt och trängdes bland alla andra som hittat ut.

Men vad hände idag?
Kallt. 
Känns som snö i luften.
Varit ute och gjort viktiga ärenden. 
Brr..så kallt. 
Snabbt in och hunnit med några koppar te.
Jag som plockat bort både tjocka jackor och mössor. Stövlar och andra vintriga plagg.
Bakslag har vi ju hört talas om många gånger men blir alltid lika förvånad.

Jag har iallafall gjort iordning på min stora balkong och hunnit sitta ute några gånger.
Skurat torkat och gjort det rent.
Häromdagen satt vi ute sent in på kvällen.
Härligt.
Tända lyktor och tjocka plädar.

Håller på med en stor tavla till min brorsdotter. 
Ska se om jag hinner klart idag. 
Ändrat och gjort om lite. 
Måste känna mig nöjd innan jag visar den.

Här kommer en allsköns röra av bilder.
Lite allt möjligt sen sist.
Hemma..ute..vänner med mera.

Nu ska jag få i mig lite och äta och kanske lägga mig och blunda en stund. 
Har varit igång hela dagen och känner att ögonen går i kors.
En powernapp..innan nästa projekt inför eftermiddagen/kvällen.
Vila återhämtning. 
Viktigt för mig och för dom flesta.

Ta hand om Er och varann.
PS..kraaam
❤️
 

Home sweet home. Nyskurad trätrall.
Finns inget bättre än doften av såpa och känslan att golvet är rent.
 

 

Fika och träff med Sara en av de fina varma dagarna som varit.
 

Mycket folk på stans uteserveringar när det varit så fint väder.
 

En solnedgång från mitt ställe en ljummen kväll.
 

Lunch har intagits under veckan, förstårs.
Här en dag på hotellet på berget. Billingehus. 
Inte några i slalombacken.
 Snön smälter bort mer och mer.
 


Gårdagens mys med Sofia som slappade hos sin svärmor. Jag alltså.
 
 
 


När man inser att man ser ut som en påsktupp när bilden tas...måste fixas snabbt. Ner med tuppkammen.
 

Så där ja. Lite bättre. 
I solen sken igår. Säkert 18 grader. Ljuvlig kväll.
 

Experimenterar lite med bilderna. 
Gillar svartvita kort. Ses snart igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar