Sidor

torsdag 20 december 2012

Inte..

..många dagar kvar..Lyssnar på underbara Celine Dions julskiva nu. Får riktig jul känsla faktiskt. Paketen är inslagna, brasan är tänd.
Och ett glas Prosecco är upphällt. Ny tidning av Vårt nya hem låg i lådan.
Bara sitta och koppla av. Känns bra. Allt är klart!!
Kul att höra..läsa om vad ni firar jul.
Vi, föräldrar, bror med familj firar några dagar ihop. Ska bli mysigt.
Här hemma luktar det brasved/Yankee candles juldoft. Kanel och stjärnanis.
Tips när det gäller kanelstänger som tappar doft efter ett tag..strö över, eller under mald kanel. Doftar såå mycket mer.

Idag lite bilder från tvrummet. Städat, mattan har skakats av. Tung, ull. Finns på Artelleriet Gbg bl.a.
Kuddar är puffade och trägolven är torkade med lätt såpvatten.
Neeej, jag julstädar inte.
Städar jämt ändå. Vill ha rent, och är löjligt pedantisk!!! Faktiskt.
Klarar inte av smuts och stök.
Både till för och nackdel.
Kram på Er.







6 kommentarer:

  1. Ja det verkar som att du fixat det mesta till jul. Mysigt. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  2. Så skönt att vara klar med allt! Jag önskar att jag vore där, då skulle jag ligga på soffan och sippa glögg. Men i morgon kanske:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är inte klart men jag dricker bubbel i varje fall ;)

    Vad härligt iallafall att kunna koppla av nu och njuta, dofter. Alla på ingående. Topp!!

    God Jul och stor kram från mig som är så glad jag hittat din fina blogg!

    Lotta

    SvaraRadera