Sidor

onsdag 6 november 2013

Inne..

..i november. Snart advent. Känns som det bara var för några månader sist. Kusligt snabbt det går.
Ruggigt.
Förra året som känns som igår, låg vi i en liten gäststuga på bror och svägerskans stora tomt i Stockholm.
Riktig julkänsla på hög nivå. Världens finaste gäststuga.
Där bodde vi gott.
Massa snö och mängder med julklappar.
Som alltid. Självklart. Mängder.
Och tomten kom, såklart.
Min halvtokiga svägerska på bild då vi tog en julaftons promenad. Mamma och pappa. Härligt med snö.
Barnen åkte kälke.
Midnattsmässa på julaftons natt. Mysigt. Fint. På alla sätt.

När vi kom hem var det fullt med snö vid vår ingång. Mycket snö.
Vackert och stilfullt. Så mycket snö.

Snart är vi där igen.
Min önskan och längtan är att åka iväg till nån herrgård med julstämning och mat.
Utan massa måsten med mängder med klappar och annat. Bara avkoppling.

Gillar ju julen men...nåt annat nytt vore både kul och avkopplande om inte annat.

Förra året var vi med i några jultidningar.
Nån som såg? Himla kul.
Några suddiga bilder ser ni här.
Granen har krympt kan jag säga.
Från 3 meters kungsgran till en minigran i fin träkorg. Passar mig perfekt.
Mycket har krympt.
Dessa enorma mängder julpynt har krympt till det absolut nödvändigaste.
Som skumtomtar, självklart!!
Ljus och hyacinter i massor.
Nån stjärna i fönstret.

Förra årets klappar ser ni på bild. Ett fåtal av dom.
Kan lova att högen blev mycket mycket högre när väl julafton kom.

Några höstbilder från dagens promenad ser ni här också.
Boden ser trist och grå ut.
Men det gör det mesta nu.
Grått och inga löv kvar.

Nya kulor har införskaffats iallafall.
Randiga från House Doctor.
Passar väl alltid nånstans.

Jag är trött och ska snart gå och lägga mig. Jäsp!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar