Sidor

måndag 25 november 2013

Någon...

..liten gran, några hyacinter och lite annat har smugits sig in hos oss.
Sakta men säkert.
Och ikväll sattes några stora maffiga vita stjärnor upp i fönstren i vardagsrummet och på kontoret.
Ja sen kommer den lilla granen som ska ställas i en korg vid öppna spisen.
Mer jul än så blir det inte här.
Det räcker bra.
Ja just det, den fina renen eller hjorten kanske.. från House Doctor står uppe. Ny från butik Sparsmakat. Finns på nätet har jag sett. Som allt annat nästan.
Nån amaryllis står i svarta lerkrukor. Enkelt rent. Svart, vitt och grått.
Så ser vår jul och advent ut.
Och grönt förstårs i mossa och mjukt ris och granarna.
Mer bilder kommer.

Brr, kallt ute nu. Hatar att frysa.
Alla varma jackor pälsar och mössor har kommit fram. Nytt för i år är min päls från Love Forever. Och några lösa pälskragar.
Så användningsbart.
Enkelt att sätta på alla kappor och jackor eller varför inte en varm skön cardiganen eller kavaj inne. Perfekt.
Nu ska jag dra på mig en pyjamas och lägga mig under duntäcket och läsa min kvällslektyr. Inredningstidning förstårs.
Vad annars. Och till det lite skön soft musik i öronen.
Somnar ofta så. Med tidningen på magen och musik i öronen med lampan tänd.
Det är bara för mannen att försiktigt släcka och plocka bort allt.
Och jag vaknar alltid lika frågande "släckte du inatt och plocka bort allt?" Japp ! blir svaret.
Snacka om att somna hårt. Så trött.
Vi ses och hörs.










2 kommentarer:

  1. Vad fint! Och så lagom. Jag minns min pappas mosters gran som var så liten och söt men full med gottisar. Det blev jättefin julstämning med den.

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi hade liten förra året också. Passa perfekt. Och enkel att kasta ut än en 3 meters kungsgran.
      Kram Eva

      Radera