Sidor

onsdag 29 januari 2014

Vakna..

..av att det kändes som ryggen skulle gå av. Ligger i ett läge i sängen jag inte riktigt vet hur jag ska vrida mig eller ens hur jag ska komma upp på fötter. Förlamande känsla. Vaknar av smärtan som inte är av denna värld.
Många har ju ont i sina ryggar. 
Har ni bra tips och bra träningar?
Jag har simträning varje vecka och kör lite egen gympa hemma. Stretchar rump och rygg muskel. Men det hjälper tyvärr inte ett skvatt. Kanske för stunden. 
Det enda som hjälper faktiskt är när jag sätter på mig mina Tens elektroder och drar på ordentligt. Pulserande slag, elektriska, rakt in i nerverna. 
Så ligger jag stilla i ungefär 30 min till 1 timma Varje dag. Istället för att ta massa smärtstillande som jag ändå är tvungen att ta vid behov.
Tens får man av sjukgymnasten.
En del kanske känner igen det från förlossning och graviditet. Kroppens egna endofiner frigörs. Ofarligt bra. 
Mitt tips som hjälper.
Men som sagt Mer tips av Er så blir jag glad. Tack.

Vill tacka för alla snälla positiva mail från Er läsare jag får dagligen. Mycket krya på mail när det gäller menieres och den eländiga borrelian. Alla tips och annat. Jag läser allt ska ni veta. Betyder så mycket för mig...så nu börjar jag snart böla.
Annat som betyder mycket är min egen tid som jag försöker tänka på mer o mer.
Är så mycket hemma så snart börjar jag klättra på väggarna. Nästan. 
Kan ju inte alltid puffa kuddar och ändra ljusstakar varje dag. Så nu har jag börjat sjunga i kör.
Första övningen i går. Tema inför våren är Amerikans västkust rock/pop. Ni vet Cicago, Toto mfl kända band och urbra låtar. Uppträdande i maj. 
Jag har alltid sjungit. I körer, band och musikaler. Men det var ett tag sen. 
Är sopran. Skriker! hihi sjunger höga toner. 
Jösses va kul det var. Ville inte att tiden skulle gå så snabbt.

Annan egen tid är mitt intresse att få måla. Visat lite här på bloggen och på instagram. Kommer visa målningarna här och sälja ifall ni är intresserade. 
Så tar jag emot beställningar. Abstrakta målningar på tjock duk. Har man önskemål om färgval är det bara att maila mig.
Visar en av målningarna här som går i brunt, svart, grått och vitt. 50X60 cm.

Sen har Ni väl inte glömt bort Modernwool.com. 
Alla produkter med kod "EvaSweden" ger Er 25 % rabatt och fri frakt. Handgjorda fina filtar, plädar, kuddfodral och annat. Väntar otåligt på min filt i Large storlek.

Lite nytt för veckan är nya brillor. Progressiva denna gång. Har linser också. Men gillar att variera. Vad tycker Ni? Gick in på Smarteyes. Många fina bågar. Men hade bestämt mig över svart klassisk denna gång. Väldigt bra priser och bra service. Kan säga att det skilde nästan 3000:-!! jämfört på annat ställe.

Ha en fin onsdag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar