Sidor

lördag 1 februari 2014

Har..

..sovit en stund så här mitt på dagen. 
Minus är att när man vaknar vet man varken till eller rum. 
Vilken dag? Vad gör jag här? Och va i herrans namn är klockan? Jösses.
Men har varit så förbaskat trött senaste dagarna. Och efter min lilla promenad förut orka inte mina trötta "gamla"! ben hålla mig uppe. Kände hur ögonlocken blev slappare och tyngre. Tänkte bara läsa en tidning men hann väl till andra sidan ungefär.

Nu börjar då mitt älskade schlager. 
Ett elände för vissa. Mannen suckar och skakar på huvudet. Tycker att 5 lördagar är totalt bortkastade. Haha. 
Tur att vi har fler teveapparater och många många fler kanaler.
Mig får ingen störa i allafall. Laddar med godis, mys och kanske ett glas vitt minsann. Lördag och allt. Och schlager.

Fryser som en..nakenhund. Har både sockar, tofflor och ett gäng tjocka tröjor på mig. Ändå ligger jag och huttrar. 
Nä måste verkligen ta mig ur sängen nu. Tända ljus överallt. Och en brasa. 
Stora rum med högt till tak tar sin lilla tid att värma upp även om vi har golvvärme överallt. Tjocka gamla väggar och massa stora fönster gör att kylan tränger sig in.

Ha en fin helg.
Eva

4 kommentarer:

  1. japp melomys blir det här också! Tycker det är jättemysigt, ikväll blir hela familjen samlad hos svägerskan och hejar. kramkram Pernilla

    SvaraRadera
  2. ej hoppas du mår bättre snart och att du kan njuta av Mello.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  3. Ja, vad är det med karlar och Schlager? Min make reste sig snabbt och gick över till den andra tv-n, vägrade att se det ihop med mig. Fast jag vet inte riktigt vad jag tyckte igår... hoppas det kommer bättre låtar.
    Kram och ha en fin söndag!
    Judita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inga höjdar låtar. Men håller med schlager och karlar passar inte bra ihop. Haha. Konstigt men sant.
      Ha det fint

      Radera