Sidor

onsdag 5 mars 2014

Ändrar..

...fixar lite. Som alltid. Ryggen går av men fått hjälp av stora sonen. Flyttat på stora tunga ullmattan vi haft under tvrummets bord. Riktigt tjock ullmatta. Så skön gossig men en riktig dammhög. Kanske inte det bästa val att ha under ett bord och soffa där vi sitter varje dag. 
Nu flyttas den upp till masterbedroom istället. Blir perfekt. 
Sovrummet är så stort och det är alltid skönt att sätta fötterna på en vit tjock ullmatta på morgonen. Så får det bli.

Så nu lätt städat och rent under tv bordet. Här sitter vi och äter och smular.
Trägolvet är fint som det är. Lätt städat. En mjukt fårskinn får agera matta. Smidigt.
Räcker gott och väl...så länge.
Här ändras ju allt lite ständigt. 
Det är ju så när man gillar fixa med inredning. Kuddar plockas runt. Plädar, stolar, tavlor..ja ni vet. 
Allt efter väder och vind och humör och ork och lust.
Kuddarna kommer från Missoni, Mimou, TineK, Lisa Bengtsson bl.a. Bordet är från Em möbler. Vi har lagt en glasskiva över. Gör det lätt torkat. Smidigt. Koppar ljusstakar från Louise Roe och H&M.

Den uråldriga bänken som vi hittat i gamla förrådet ute får vara ett sideboard. Tavlorna är från Ylva Skarp. Betong krukorna som står på golvet köpte jag på en inredningsmässa för länge sen.

Nu måste jag vila ryggen och varva ner lite. Städat och klart. Dags för en kopp te.
Ha det fint. Kram



7 kommentarer:

  1. En del mattor är riktiga dammsamlare och man vill ju ägna sig åt andra saker än att dammsuga stup i kvarten. Det blev riktigt fint med bara den lilla fällen. Ni har ju så vackert trägolv.
    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Hatar att dammsuga. Och det tar stryk på min onda rygg.
      Ha det fint
      Kram

      Radera
  2. Tack snälla du..:-)
    Det är jag som får ner mina tankar på papper sen är det en bekant till mig som gör sakerna sen säljer jag, teamwork..;-)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj så mycket snyggt. Bra gjort.
      Ha det fint
      Eva

      Radera
  3. Vilket vackert vardagsrum du har!! Stort, vackert golv och fina fönster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Detta på bilden är tv rummet. Gulligt av dig.
      Eva

      Radera
  4. Härliga bilder :) hoppas att vårsolen lyser lika härligt på er som i GBG idag.

    Jag bjuder in dig att tävla hos mig om ett fint pris :)

    Ha en skön helg

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera