Sidor

söndag 16 mars 2014

Äntligen..

...har nu gardiner, rullgardiner kommit upp i tv rummet. Ibland måste man ta sig i kragen och fixa ordning. 
Väntat länge nog. Hade hissgardiner i linne hängande här länge och väl. 
Och visst linne är så fräscht och snyggt..när det är nytt. Men nu var dom så tråkiga svart-grå-gula efter mycket eldande av ljus förstårs och annan smuts och damm.
Omöjliga att tvätta. Usch fy. 
Det blev att kasta på tippen direkt.
Lite tråkigt när man beställt från gardinfirma. Kostar skjortan och en slips.

Men dessa hitta jag på Jysk för knappt inget. Tröttnar man eller vill byta så behöver man inte fälla några tårar direkt.
Hissgardiner har vi köket också, inte rullgardiner som annars finns i alla sovrum. Och de hissgardinerna lät jag också sy upp på gardinfirma. De kom hit och sätta upp dom till och med. Och jag kan säga att nej dom pengarna lägger jag nog hellre på annat så här i efterhand. 
Nu finns en uppsjö av fina gardiner både på Ikea och Jysk och andra ställen. Och swisch har du sparat många tusenlappar. Inte så tokigt...att lägga på kuddar, krukor och skor istället..kanske. Hihi.

Till nåt helt annat. 
Jag är trött som en gris!? Men måste snart piggna till för snart väntar brudarna. Dags för mat ute på krogen och prat och skvaller. Haha. Så klart!! Mina älskade vänner. Detta gäng har jag inte träffat på nån månad så oj vi har mycket att prata om. En av tjejerna har tom blivit farmor. Farmor! Ojoj. Spännande. Har säkert massa bilder hon vill visa på underverket. En liten kille.
Visserligen söndag idag men vad gör det. Alla dagar funkar att träffas på bara man har ork och kan. Mat och ett glas vin, perfekt. Skratt och mys med vänner. 
Kan det bli bättre.
Så snart dags att fixa till sig. Måste ta tummen ur. Fattar inte att jag är så himla trött. Annars mår jag okey idag. Jippi.

2 kommentarer: