Sidor

fredag 1 augusti 2014

Ja...

...livet hälsan går upp o ner. 
Så mycket jag vill prata öppna mig om med till Er. Men har bra läkare till det, nu äntligen..
Nu, idag fick jag iallafall veta mina alla provsvar...efter nån vecka. 
Jag vet att vissa tycker det är verkligen blaha jobbigt. Men för mig som har denna blogg är det som en dagbok. Öppen för alla. 
Jag tog mängder med prover. Är trött hängig ont värk.. osv osv..gööör tjötigt. Ja vet.. !!
Men dom, ni, behöver inte följa bloggen. Vet trots allt många många följer och jag får många mail undringar funderingar.. så intresse finns. Jag vill bara skriva av mig. En öppen dagbok. Inget annat.
Ingen cancer leukemi som de ev. trodde !! usch var sååå nervös...pga mängder med blåmärken som jag får ständigt. Borrelian finns kvar. Visar på infektion i kroppen.. Fortfarande. 
Och det som låg helt galet fel totalt var min sköldskörtel. Hade giftstruma för exakt 10 år sen då allt opererades bort. Rubb och stubb. 
Låg på extremt låg nivå. Kroppen får jobba oerhört. Helt galet. 
Vem vet, tror fortfarande på borrelian, kronisk som ställt till det. Läkaren, ny läkare, trodde ev på detta också.
Ont, värk osv osv. Nya prover ska tas Varje månad framöver. 
Riktigt bra Ny läkare som sagt. 
Känns som man varit hos hundra läkare psykologer osv nu. Jag måste tas på allvar. Den som är sjuk måste tas på allvar. Jag har ju dåliga värden i mycket. Inget påhitt eller annat.
Man måste vara frisk för att vara sjuk.. vara stark.
Jobbig dag. Jobbig kväll. Varit ledsen. Ska försöka sova nu. 
Måste varva ner koppla av. Viktigt. Super viktigt. 
Ont men vill leva och ha kul med vänner och bekanta.. Så kluven. 
Gör så ont i kroppen. Jobbigt. Vet varken ut eller in. Svårt. Just nu. Rent psykologiskt och kroppsligt. Men fått svar. Skönt.
Jag är inte knäpp!! Jag mår bara inte riktigt bra. Just nu. 
Har bevis papper och prover på det. Bara det känns som en befrielse, ett ja, Eva är inte frisk. Inte helt och fullt. En förståelse förhoppningsvis.
God natt.
Kram 
Eva

Bjuder på bilder från vacker kvällsvy, min fina tavla från Galleri Palla. Lovely och min tjusiga ananas lampa. Tjusig va?



4 kommentarer:

  1. har som du svår värk sen många år. För mig hjälpte det lite, iaf för hur jag ser på livet, att inte fokusera så mycket på värk och allt som är tufft. Att leva är rätt fint, trots allt svårt.

    SvaraRadera
  2. Helt rätt tänkt. Bra bara att få en diagnos. Bara det lättar oerhört. Tack

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har det!
    Bra att du får svar o träffar vettiga läkare!
    Kram Anna N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen. Jag håller alla tummar. Tack❤

      Radera