Sidor

torsdag 14 april 2016

Älskade..

..vänner..hoppas jag. Vänner jaja..
Ni vet. Ni som läser.
Man blir som en stor familj som vet allt om alla till slut..hihi.

Jag bjuder på det.
Har inget att dölja..nix...eller så gör man det till viss del.
Måste öppna mitt hjärta..säga som det är..sorry..förlåt.

Men jag har problem...stora...

Jag köper för mycket skor, för mycket jackor, för mycket skarfsar ...oj lätta mitt hjärta. Doftljus..

Och ja jösses..vad ska man med allt till...av allting i mitt lilla hem undrar ni, jag.. Kan inte låta bli.
Trots enorma lass av kläder som jag skänkt eller sålt bort så staplas det med nya grejer. Fullt överallt.
Vi har alla våra laster. Så är det. Alla...
Så tro inte jag är galen på nåt sätt. Bara lite...

Om det inte är..mat, bilar, cyklar eller what ever, 
så har jag fortfarande, min last..enormt mycket skor, stövlar, boots..you name it..
Skor, väskor, kläder..kuddar..

Hmm..väskor, ja en i varje färg och lite till. Massor.
Känns som mina skor och kläder tar mer plats i hemmet än jag just nu. Får jag plats? 
Nästan. Knappt.

Jag rensar..lovar..men ändå fylls det på av nån konstig anledning. 
Fix och trix, får snart limma både inredning, kuddar framför allt och skor..på tak och väggar.
Och så mycket mer.

Dessa skarfsar som jag så älskar, kläder....oj.

Måste finnas måtta på eländet.
När ska jag änvända allt? Känns det igen?
Är ni som jag..? Är jag konstig..lite kanske..hmm

Ni ska veta att på dryga 60 kvm lägenhet så tar nog hälften av kvadraterna upp av skor av alla dess slag.

Behöver jag hjälp..??
Sätter "dom" handklovar och låser in mig snart.
Nånstans...

Nej, man kan skämta om det.
Kuddar, plädar..och inte bara prylar. 
Frukt..alltid en stor skål med citroner exempelvis.
Kanon, bra...men jag är noga med både inredning och välmående i form av dofter tex doftljus..ja allt.

Men varför allt detta?
Mår bra av att ha det fint omkring mig. 
Men det får finnas måtta. Jag vet..jag vet.
Tycker till och med jag.

Och som ni vet..så mår, har jag det enormt bra nu.
Inget som saknas.
Allt är på plats.
Och till och med i dag luktar det nymålat..underbart.
Ytligt..ja kan så vara.
Men kom ihåg vi har alla våra intressen som gör att man blir än dock för stunden gladare och piggare.

Och för mig är ett fint hem, kläder, skor, inredning av alla de slag, färska blommor...mys och träff med finaste vännerna så viktigt.

Vi lever här och nu.
Njut och ta till Er. 
Gör det som känns bäst för Er.
Träning..shopping..fika..laga mat..torka golv..?

Lev och njut. Nu. 
Och som alltid pussa och krama Era nära lite extra..varje dag. Kram❤️

Underbara Rituals...Love it..får liksom inte nog.



Och tack för en mysig fika min fina vän Marianne som gjorde just min dag lite extra.


Men hallå..väskor ..
Viktigt hmm med färg storlek och vilken sort. 
Visst är det?


Ja..jag vet. Men kan inte låta bli.
Nya Michael Kors. Och lite annat som ska trampas i under vår och sommar.




Hängare från..vet inte var. Men trevliga lite större grövre att hänga tex en keps på. 
Hallen.


Nu en skön kväll..och snart läggdags. 
Jaaaa...jag får plats i soffan om jag slänger ner alla kuddar runt omkring mig. 

2 kommentarer:

  1. Hej Eva! Härligt att du trivs så bra! Önskar jag var lite mer som du! Lite mer intresse för inredning!
    Men väskor är i alla fall min grej! Behövs alltid en ny :)
    Kram från Marie i Gbg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja..väskor får man inte för många av..hihi.
      ❤️

      Radera