Sidor

onsdag 5 oktober 2016

God..

...morgon.
Vaknade tidigt.
Fullt program på förmiddagen.
"Vanliga" förmiddags/lunch rutiner. 
Sedan kommer värsta busiga tjejgänget hem till mig.
Nej skoja.
Ska laga lite mat, träffas en stund med ett tjejgäng som jag hållt ihop med sen runt mitten/slutet av 90 talet.
Vi jobbade i samma klädbutik.
Vi brukar skratta åt hur vi såg ut då.
Så snygga vi trodde vi var. 
Men jag kan nästan sätta en hundring på att vi ser bra mycket yngre och snyggare ut idag.
Och kläderna. 
Ja nån gång kommer vi säkert att skratta om våra paltar och skor vi har på oss 2016....i framtiden.

Varje år har sin charm brukar man ju säga.
90 talet går ju an.
Men 80..vad hände?
Vad gick fel?

Varför ville vi ha hår som var 20 cm högre än oss själva ala Pernilla Wahlgren?
Varför stora axelvaddar som nådde upp till öronen?
Och varför cerisa och turkosa runda plastörhängen?
För att inte tala om nivea på läpparna eller i "bästa" fall illrosa läppstift.

Vad hade vi gjort för fel som blev att vi var tvungna att ta på oss dessa fruktansvärda kulörta kläder?
Och jeansen skulle sitta helst under brösten. 
Både för killar och tjejer.
Höga i midjan.
Mina Lewis 505 (tror jag det var)
To die for to day...liksom.
Och jeansjackor som var 5 nummer förstora.
Snyggt...nej!!

Mode går igen säger man.
Men jag har väldigt svårt att förstå, ens tänka tanken att jag nånsin kommer ha lösa axelvaddar i min låda bland mina underkläder igen.
Nej. 
Tacka vet jag dagens mode.
Och nu kan vi ju faktiskt alla ha alla längder på kjolar, smala eller vida byxor.
Men inte oranga eller turkosa Hawaii skjortor och definitivt inte hockeyfrilla.

Vet jag hade en kavaj. 
Dubbelknäppt. Stor som ett hus. 
Inga kvinnliga former skulle visas här inte.
Med illvassa höga axelvaddar. 
Den bodde jag i.
Och jag hade enormt stort lockigt långt hår.
Såg ut som nån form av skandinavisk Donna Summer.
Och till det dansa vi järnet till Michael Jacksons Thriller eller inte att förglömma sköna Rick Ashley.
Som tydligt visade att skjortan skulle vara knäppt ända upp till hakan på alla grabbar. 
Lovely....not!!

Är det en mardröm..eller har jag vaknat.
Vakna vakna Eva..

Är vaken, haha.
Allt är lugnt.
Från mitt förra inlägg senast har det lugnat ner sig. Betydligt. Tack för det.
Jag har som alla andra rätt att vara besviken i prata ut om jag tycker nåt är dåligt.
Måste bara få ut mig det.
Då blir allt så mycket bättre.

I måndags var jag hos äldsta sonen Erik och Sofia i deras fina lägenhet.
Fått det så snyggt.
Bra smak. Riktigt fint.
Blev bjuden på mustig god fisksoppa av saffran och annat gott.
Kaffe och choklad.
Tack älskade Erik och Sofia.
Snart ska jag som lovat plocka fram penslar och duk och måla en stor målning till dom.

Ha nu en toppen dag. 
Glöm inte att kram den du gillar.
Njut av höstluften. Ta på dig en extra tröja och bara frossa i dig den höga friska luften.
Puss och kram från mig❤️
 

Morgonsol. Min vy för en liten stund sen.
 

Sofias och Erik supergoda fiskgryta. Nu måste jag genast köpa ett gäng saffranspaket. Så himla gott.
 

En glad Sofia står vid grytan.
 

Dom har fått så fint. Grått, betong, svagt blåa färger. Med mässing inslag.
Detta skåp som egentligen är köksskåp från Ikea är otroligt snyggt. Väldigt sugen på det själv.
 

Jag har redan tänt ljus och kan inte hålla mig borta från denna goda burk med saltlakrits från 
Mums...årets Halloweengodis. Sen gör det inget att burkarna är otroligt snygga att ha framme. 
Sånt gillar jag. Ha en skön onsdag. Kram.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar