Sidor

fredag 10 mars 2017

Fredag..

..igen. 
Ligger och pillar mig i naveln, inte riktigt men nästan och funderar på allt möjligt.
Så galet mycket som hänt de sista veckorna..dagarna, dygnet.

Vill först tacka för en supertrevlig kväll igår med norska vänner.
God mat och jo...jag förstår norska.
No problemas.
Blev bjuden på mysiga Pinchos i stan.
Tusen tack för mat och dryck.
Tacksam.

Innan det igår prat och skratt med Pia och Pernilla.
Härliga tjejer. Me like.
Trots ont i hals och en evig förkylning som inte släppt. Lite menieresanfall på det så blir det en "härlig" röra.

Hoppas ni följer mig på Instagram, evalevabo.
Har även Facebook för de som vill hänga på där.
Väljer att ha en öppen Fb sida.
Vet inte varför men det har hängt på sen jag för 1,5 år sedan skaffade fb.
Både för och nackdelar.
Är faktiskt trött på fb. På riktigt. Göör trött.
Känns opersonligt och konstigt att lämna ut sig där.
Och andra sidan lämnar jag ut mig här.
Hmm..lite kluven.
Men funderat många gånger att avsluta mitt fb konto.
Instagram däremot gillar jag.
Känns mer..mig.
Då jag väljer som oftast lägga upp bilder på mitt hem och inspiration för hem och inredning.
Helt min stil.
Men än sålänge ett tag till så finns jag lite överallt.
Får se framöver.
Ni får leta er fram. Fb, Instagram och givetvis här.

Men..ja en del saker har hänt. 
Som gjort mig både upprörd och ledsen.
Men väljer i nu läget inte ta upp nåt här.
Kanske blir framöver.
Vem vet. 
Men jag är av snäll (blink) och förlåtande. Oftast.

Gå omkring och älta saker är inte bra för någon.
Livet är för kort för att vara arg och upprörd.
Jag är positiv inställd..för det mesta.
Men självklar går inget förbi oberört.
Absolut inte.
Jag försöker alltid har lärt mig att positivt tänkande är det vi alla mår bäst av.
Smile..vakna med ett leende.
Somna med ett leende och njut av att just Du vaknar nästa dag. 
Ungefär så tänker jag.
Finns så mycket eländigt i världen.
Och många som lider av så mycket.
Jag har det så bra.
Om Ingen trycker ner mig och gör mig illa förstårs.
Fysiskt och psykiskt via ord, brev och samtal.
Nu vet jag någon..några möjligtvis som känner sig träffade.
Men som sagt.
Ingen nämnd. Men hos mig Ingen glömd.
Låt oss bara vara vänner....

All kärlek till Er.
Njut av stunden och helgen...och livet.
Glöm inte kramas..aldrig nånsin.
Puss och kram.
❤️
 

Lite hemmabilder idag.
Solljus och några tända doftljus.
Kruka och vas från Dbkd.
Marmorbord från The Sofa Store.

 
 
Läser Inte Selma Lagerlöf. 
Men vackra böcker ligger överallt i min lägenhet.
Skål av svensk marmor från 
 

Ännu mer solljus. 
Golvlampa från The Sofa Store.
Tjock ullpläd från Modernwool.
 

 

Mycket pastell som ljusblått, rosa, och svagt grönt till våren och sommaren. Kunde inte låta bli.
Men detta är så fint sett från Ella M Lindex.
Spets fint romantiskt kanske under den blå stickade tröjan från samma ställe.
 

2 kommentarer: