Sidor

fredag 13 januari 2017

Tjaba..

.....alla glada där ute.
Fredag och allt. 
Hoppas ni har det bra.

Jag har i natt pratat med yngsta sonen.
Hade svårt att somna om efter.
Men till slut.
Sen en rask promenad innan yoga.
Japp.
Har testat yoga många gånger men inte tyckt det varit nåt för mig.
Men två timmar i tystnad och lugn träning för hela kroppen är faktiskt ganska skönt.
Har jag kommit på.
Får ge det en ny chans.
Absolut.

Annars gjort det fredagsfint. 
Och pratat med vänner.
Gått igenom veckan som gått.
Igår träffade jag en kompis. 
Istället för fika blev det lite lätt mat på ett helt annat ställe än vad som var tänkt innan.
Så himla spontant och mysigt.

Sen var jag trött och mätt.
Somna på stört..men har ibland telefonen på ifall om Edvin hör av sig.
Det känner jag riktigt på mig.
Så konstigt.
Ofta det händer. Och så var det i natt.

Sen piggelin redan vid 4.
Men som sagt somna om gott igen.
Nöjd glad mamma.
Men blir nån timmas fördröjning..eller ni förstår.
Innan man landar och kan koppla av igen.

Ska fatta mig kort.
Vill ge en hint om vad vi snart har framför oss..
Våren och sommaren.

Så idag bjuder jag på förra årets bilder.
Då det var som finast ute.
Just bara för att jag fryser vansinnigt mycket nu.
Trots miljoner tända ljus och stora lurviga halsdukar.

Men som ni vet..snart är vi där.
Snabbare än vad vi anar.

Njut av fredagen.
Glöm inte krama varann för vet ni idag är det fredag.
Kramar i massor från mig.
❤️
 

 

Vår och sommar...solisar på uteserveringar.

 

 

 

Jordgubbar uteserveringar och solglasögon...ja som jag skrev..repris..i allt. Enkelt.
 

Edvin reser till USA för att studera. Stort. 
Denna sommar.
 

Min mormor o morfars stuga. Sommaridyll.
 

Erik och Sofia..mys.
 

Vänner fika, träffar och härliga dagar.
 

Hos mig med fin-fina goa vänner.
 

Mamsen och papsen i solens sken. På deras fina altan.
 

Hos mig. Fixar fint på min uteplats.
 

Ljumna sommarkvällar. Ljust ute och varmt vid 22.00.
 

Min uteplats där jag alltid hänger med vänner eller ligger och kopplar av.
 

Dessa kvällar. Solnedgång från mitt ställe.
 

Färger inne i ljusa ljuvliga nyanser.
 

Massa färsk frukt mums..
 

Kalas, fester och härliga vänner. Ljumna kvällar.
Grillad mat, färsk potatis..mums.
 

Fina vänner och lite bus. 
Massa prat och skratt. 
Enkelt och avslappnat. 
Varmt och skönt långt in på natten.
På med ett linne eller lätt blus..that's it.
 

Min sköna stora balkong. Grönt växter och tända lyktor på kvällen.
 

Resor mys med vänner på härliga ställen.


Massa långa ljusa kvällar. Solen gassar in.
 

På min uteplats..långt in på natten.

Grönt är verkligen skönt.
 
 
Värmer fossingarna när jag dragit ner markisen.

 
 
 

Ja..lite smått och gott. Vår och sommar.
Men som sagt snart är vi där.
Fortare än vi anar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar