Sidor

torsdag 26 januari 2017

Torsdag..

...igen.
Veckorna går snabbt och snart är vi inne i februari.
Om ni nu inte visste det redan..en liten påminnelse.
Ljusare kvällar. Härligt.
Eller nu har det i och för sig varit genomgrått och ruggigt. Blåsigt och inget vidare.

Igår fick jag hem mitt nya snygga soffbord.
Tungt som skruttan.
Marmorskiva och matta mässingsben.
Runt bord.
Från The Sofa Store.

Som jag längtat.
Känns helt rätt och modernt.
Jag var tvungen att ta hjälp till att få upp det.
Väger "lite" grann.
Så nu är mitt fyrkantiga träbord med glasskiva till salu.
1 gånger 1 meter och 36 cm högt.
Glasskivan kan plockas bort.
Den har jag köpt till extra.
Kontakta mig via mail evalevabo@yahoo.se om ni är intresserade.
Bilder har ni säkert sett massor av gånger här.
Men okey jag lägger upp en bild till här nedanför.

Så efter fix igår så ringde sköna bönan Sara och ville ta en dejt på stan.
Självklart hoppa jag på cykeln.
Behövde rensa hjärna och dela tankar och snattra lite.
Mysigt när allt sker väldigt spontant.
Rakt upp och ner.
Sånt gillar jag.

Efter några timmars skratt och fnatt så somna jag på stört.
Vaknade idag riktigt tidigt. 
Tog mig en runda till träningen.
Och sedan har jag nu bara kopplat av.
Sånt som behövs då jag har haft fullt upp.
Fullt upp på mitt sätt.

Efter träffar med goa vänner som Pia i måndags.
Jag kan verkligen sitta i timmar och babbla.
Men lika gärna sitta en hel dag i schäslongen i mysbyxor för att varva ner och koppla av.
Reflektera, fundera och bara vara.
Lika viktigt som att röra på sig och träffa vänner.
Att just bara vara.
Det är en träning bara det.
Inga måsten.
Läsa nån bok eller tidning.
Dricka te och inte göra nåt.
Att inte känna sig rastlös och känna att man kan koppla av.

Har ni svårt för att koppla av och just göra inget?
Nu har jag visserligen haft förmiddagen på mig att göra vissa "måsten".

Imorgonkväll ska jag träffa girlsen på mat och mys.
Men nu ska jag ta mig en kopp te..igen.
Eller en kaffe..hmm världsliga problem..hihi.
En torsdagskram till Er
 

Mitt nya helt galna snygga bord. 
Sitter mest och bara njuter av att se det.
Från bästa butiken som har extremt mycket fina saker. Allt från soffor, lampor, konst posters, mattor, inredningsdetaljer mm mm.
Burken av svensk marmor kommer från samma butik.
 

Nästa projekt är nog en ny soffa.
Får se vad det blir.
Längtar efter en soffa i sammet, gärna mer bestämd färg. 
Som gul..grön. Eller bara en fräsch vit..hmm.
Får spåna på det lite.
 

 

 

Tack Sara för en helt vanlig spontan träff igår..
Skepp ohoj...va skoj.
 

Mitt bord som nu är till salu. Finns på blocket oxå..
Först till kvar..till kanonpris.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar