Sidor

tisdag 19 februari 2013

Så..

..nu är "mina" ungdomar äntligen hemma. Fick köttbullar potatis brunsås och lingonsylt till lunch.
Längtat efter vanlig svensk husmanskost. I Sri Lanka är tydligen allt väldigt kryddat och givetvis annorlunda. Men Erik tyckte maten var helt okey. Men ordentligt kryddat.
Bruna fina. Efter en lång resa hem.
Erik och hans söta flickvän Sofia.
Resten av hennes familjen stannar en vecka till. Så de fick flyga hem själva.
De lämna bl.a. leksaker till fattiga barn. Denna söta lilla tjej blev så glad när hon fick ett gosse djur av Erik o Sofia. Underbar fin bild. Man blir så rörd.❤

Och som jag har längtat. Efter min stora son. Imorgon väntar skolan igen.
Jag fick ett doftade underbart te. Te galen som jag är.
Och är det nåt de kan på Sri Lanka är det Te. Många te odlingar. Te plantage. Mums.
Pappsen fick olika kryddor, han dom lagar maten här hemma. Och lillebror en fin tröja. Kul med lite paket utdelning.

Ett dagens tips diskmedel från House Doctor. Stor flaska. Dryg och god doft i köket. Gillar flaskan. Ren enkel snygg.

Kram på Er.







2 kommentarer:

  1. Åh så spännande ...min syster åker dit , till Sri Lanka till helgen.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej häftigt. Så mycket fattigdom men super mysigt .

      Radera