Sidor

måndag 20 maj 2013

Är..

..arg så det kokar inom mig.
Var ska jag börja.
Vi köpte ju nya möbler helt och hållet då vi flytta in i vårt 300 kvm stora hus. Behöll typ nån säng och 2 fåtöljer. Nya lampor allt!

Började på Mio som vad vi trodde var en stor fin butik med mycket att välja på.
Men åå va fel vi hade.
Strulade från första början.
Vid inflyttningsdagen hade vi beställt massa varor.
Bl.a. matbord med vita stolar vilket vi är så nöjda med. Först hade de glömt "bort" vår order på rätt mycket pengar.
Fick vänta..länge.
Satt och åt på golvet..länge.
Katastrof.
Sen blev det fel färg, fel grej, fel..fel..
Större möbler har vi handlat på andra ställen efter Mios dåliga service och otroligt dåligt bemötande.
De andra ställena är tex Em möbler. Varit perfekt. Trevligt bemötande och hållt sina tider. Minsta strul så har vi fått rabatt.

Som sagt 9 rum att fylla från noll stort sett var ju en dröm för mig.
Men en mardröm när vi bad Mio om hjälp.

Nuu, efter fyra år ganska exakt så har matsals stolarna slitits ut, tassarna är utslitna. Ingen match tänkte vi!!
Finns väl nya att spika dit. Extra tassar.
Nix!
Stolen görs inte längre och tassar finns inte.
Vad göra?
Klaga självklart.
Vi har ett golv, original från 1800 talet som blivit fördärvat och skrapat. Vad gör Mio??
Tycker det är Vårt Fel??
Noll!
Ska vi kasta stolarna?
Varför kan de inte ta emot dom och fixa "tassar" på nått sätt?
Håller Mios möbler bara i max 4 år??
Därav bara slänga ut?

Nu får vi se vad Mio svarar.
Kommer aldrig ge mig. Dessutom var de dyra, i skinn.

Nåväl.
Hoppas ni har det bra.
Ska försöka varva ner.. och se på tv nu.
Kram

Bilder från Just vår matsal, tv rum med fina ljuslyktor från Louise Roe.

Tack alla som följer mig på Instagram. Nu över 1500. Tack tack.
Ojoj vad det blixtrar och dundrar ute här nu. Åska!!









14 kommentarer:

  1. Klart man blir arg. Och med all rätt! Möbler ska hålla mycket längre än så! Men tyvärr kan det vara så med stora kedjor. Bra att du skriver om det här, så vi andra kan varnas.

    Kram helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är bara tvungen att skriva av mig. Sån nonchalans mot mig som kund.
      Sämsta kedjan av de alla. Enligt oss iallafall.
      Ha en fin dag.
      Kram
      Eva

      Radera
  2. Men åh så tråkigt, förstår dig..skulle bli såå arg!
    Fina bilder..:-)

    Må så gott
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen..är!!
      Ha det fint.

      Radera
  3. godkväll evaleva. Tack för tipset att inte köpa saker på Mio.... Usch vad tråkigt. Vad oproffsigt företag som inte går kunden till mötes. Hoppas det ordnar sig för er i alla fall. Ha det bra
    /mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tråkigt.
      Kass företag.
      Ha det bra
      Kram

      Radera
  4. Låter konstigt, har själv handlat mkt där och fått otroligt bra service. Man har ju en viss tidsrymd man har rätt att reklamera inom, vilket oftast är 3år (enligt konsumentköplagen) Om varan har repat golvet borde du ju sett det innan 4 års tid? och det känns ju rätt självklart att man som kund får stå för möbeltassar själv? tycker det känns fegt att hänga ut en viss kedja på nätet på detta sätt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära anonym. Som jag skrev så fanns det Inga tassar att byta med fick vi höra när vi var där.
      Mycket konstigt. Men så var det.
      Efter nu 3 säljare!!? .. många telefon samtal och sms med chef har jag nu fått tassar som passar mina stolar.
      Tycker att de gjort ett ur uselt jobb.
      Dåligt kunniga.
      Och sega på att höra av sig. Jag har fått stå på mig. Annars hade det inte blivit några tassar.
      Och stolar ska inte slitas ut efter 4 år.
      Mio är kass. Vi kommer aldrig handla mer där.
      Och som sagt.
      Vi har råkat ut för felaktigheter tidigare därifrån.
      Katastrof.
      Sen om du tycker annat får du stå för det.
      Ha det fint.

      Radera
  5. Hej igen!

    Tack för din kommentar om min 5/2 diet. Imorgon bitti kommer ett inlägg som kanske svarar på några av dina frågor du hade. Och det är klart du kan! Det är bara att prova. Håll ut en dag, sen får du äta som vanligt och frossa i din frukt ett par dagar, sen fastar du en dag igen. 2 dagar i veckan och sprid ut dem. Jag fastar måndagar och torsdagar i regel.

    Lycka till!

    Kram Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Helen för att du svara här inne. Kommer in till dig bloggen imorgon och kollar vad du skrivit. Spännande.
      Kram på dig.

      Radera
  6. En annan Sara6 juni 2013 20:26

    Surt så klart att de inte har just de tassarna längre, men hur dyrt kan det vara egentligen att köpa egna? En hundralapp eller två efter 4 års användning eller väl kanske inte hela världen? Bauhaus, K-Rauta, Clas Ohlsson el.dyl. har säkert, eller så kan du säkert hitta på nätet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte det va?! Ska jag åka land och rike runt för att leta efter tassar som jag inte vet passar till stolen. Du vet nog inte hur benen ser ut. Inga klister grejer här inte. Mer avancerat än så.
      Så är det med det. Ha det gött. Och handla aldrig på Mio nån mer gång.. om du nu gjort det. Kass service. Otrevliga. Om du hade råkat ut för alla deras missar så hade du inte satt din fot där. Tro mig. En gång, okey. Två tre fyra gånger. Nej tack. Finns massor av möbel butiker.

      Radera
  7. Håller med dig, jag handlar ALDRIG där!! Deras sortiment är av dålig kvalité och deras inredningsdetaljer finns ofta att köpa på Hem och hobby för halva priset, samma märken!!! Det är ett par i personalen som absolut inte ska ha serviceyrke och förstör hela affären!!

    Du gör helt rätt som "hänger" ut dem här!!

    KRAM Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Sortimentet är mycket samma som tex hem o hobby.
      Skriver bara vad jag tycker. Alla har rätt att uttala sig.
      Kram på dig
      Eva

      Radera