Sidor

fredag 30 januari 2015

Ursäkta...

...sent inlägg. Tiden går fort och ibland står det helt still i huvudet.
Vet inte riktigt vad man ska skriva om.
Idé torka. Ja.
Trist väder och allmänt trött.
Men på Instagram är jag desto flitigare.
Lovar ska skärpa mig här med.
Mer inlägg.

Idag är det fredag och det blir lugn kväll. Tanken var att vi skulle ha tjejträff ett gäng. Men några kunde inte och vi beslöt skjuta upp det nån vecka.

Så idag blir det att sluka tv och just softa.
Har haft en förmiddag då jag städat och fixat lite. Får ta lite pö om pö när jag känner värken i kroppen som tar över. 300 kvm är mycket att gå igenom.
Lister som ska torkas, dammas högt och lågt och golv dammsugas och sen torkas med mopp. Jag har mina rutiner.
Lika bra att göra det ordentligt.
Så nu skiner det i kök och i alla badrum.
Älskar doften av såpa och känslan av ett rent hus.
Inga dammråttor som ligger i hörnerna.
Vi hade städhjälp från en firma länge men jag vill göra på mitt sätt. Kontroll.
Bara fönstertvätt vi behöver hjälp med när vårsolen tittar fram.
Men än så länge grått och slaskigt.
Riktigt trist väder. Usch.

Ha en fin fredag. Kram på Er.

3 kommentarer:

  1. Jag vill bara gå in och lämna en liten kommentar att jag tycker så mycket om ditt hem och din inredningsstil. Du har ett oerhört ombonat hem. Du blandar dyra designsaker med billigare saker och får till det superfint. Har själv köpt sidebordet som du köpte under hösten och stortrivs med det.Så mycket så jag köpt ett till för att fylla ut väldigt grunda fönsterbrädor i vår övernattningslägenhet. Fortsätter att följa dig och inspireras av dig.

    SvaraRadera