Sidor

onsdag 22 juli 2015

Hello..

..boys and girls.
Åh vad jag njuter av livet nu. 
Nuet..här. Trots smärtor i kroppen så tårarna rinner ofta. 
Men jag lever och andas frisk luft.
Bor på finaste stället i världen.
Har finaste vänner och familj man kan tänka sig.
Och det viktigaste..sötaste sönerna.

Min stora kille fyllde hela 21 igår...förstår inte hur det är möjligt när jag bara är 28...hmm.
Känner mig som 30 okey då... Inte ett år äldre.
Som någon på Facebook skrev 
"ålder är bara en siffra..."
Kika på denna bild så kanske du förstår.

Nåväl, 
Erik ville absolut inte lämna värmen i magen..2 veckor över tiden dessutom.
Han fick både vändas med tång och dras till slut med sugklocka. 
"Alla"..nästan känns det som, som arbeta på sjukhuset var i rummet.
Tång, klocka. 
Svimmar nästan när jag skriver om det.

Som tur är har vi tjejer superkrafter när det behövs. 
Undra just hur en karl skulle klara denna outhärdliga smärta?
Vad tror ni?

Sen efter kämpig förlossning fick jag dela rum med en glatt skuttande mamma med tajts och inga extra kilon på som gick upp från förlossningen. 
Medans jag låg halvdöd med sjukhusets urläckra..not!! ..morgonrockar från 1880, typ. Kändes helt overklighet.
Hade människan verkligen fött barnet på egen hand?
Eller kanske snott en unge på avdelningen?
Nä då. Hon hade minsann fött barnet sa hon glatt när Jag låg på sidan med värsta största uppblåsbar ring runt rumpan för att dämpa smärtan något. Ajaj.
Ja en del har det lätt. En del får kämpa som sjutton.

Inte nog med det. Satt med den där stackars ringen i flera dagar...i rullstol.
Vilka "härliga" minnen va? Haha.

Minns så väl efter att jag somnat en stund på natten att sköterskan kom in med Erik och sa "ja Eva, då tror jag det var dags för lite mat till lille Erik (namnet hade vi bestämt innan).
Mat? Till vem? Vem är han? Vad gör jag här..? Frågorna var många.
Ge honom en macka eller lite yoghurt så han inte skriker, tänkte jag. Minns så väl.
Jag var verkligen inte vid mina sinnes fulla bruk, minst sagt.
De hjälpte mig 2 sköterskor till toaletten. Jag 25 kg tyngre än vad jag brukar väga.
Såg ut som en elefant. 
Kände hur genomblöt jag var vid hals och brösten. De knäppte upp snygga morgonrocken...låter som en erotisk text det här märker jag.. Men kan lova det är det Inte. Då har ni hamnat fel.
Ja..men av med morgonrocken och där i spegeln står...Dolly Parton gånger 3..!!!
Jag hade bara på några timmar fått DD..eller största F kupan man kan tänka sig. Och det rann som syndafloden från tuttarna. Fullständigt rann.

Vet ni jag hade sååå mycket mjölk som värsta kossan i 1 års tid.
Lämnade mjölk på sjukhuset. 
Frös in hemma så hela frysen var full.
Vet inte vad som var mjölk eller mat till slut.
Ja man kan skratta åt det efteråt.
Jag gick snabbt ner i vikt. Inga problem. Det "rann" liksom av mig. Haha..
Hela jag var ju fylld av mjölk, ända upp..till lääängst ner..
Och det värsta var att det tog inte slut. Bara blev mer o mer o mer...fylldes liksom på nånstans.

Med båda grabbarna hade jag regält med mat.
Kom att tänka på att vilket konstigt inlägg det blev denna gång..

Men i slutändan så blev det världens finaste nu 21 åring. Vår älskade Erik. 
Min förstfödde. 
Våra älskade killar som mamma och pappa älskar och kramar och pussar på jämt, så ofta vi kommer åt.
Nu finns väl andra som vill pussa på dom förstårs...

Men glöm aldrig, ni som har barn, att mer än ofta, så mycket som går tala om Hur mycket ni älskar dom. 
Hur gamla de än må vara. 
Jag älskar Er❤️❤️

...tjoho..helt normal..

4 kommentarer:

  1. Roligaste jag läst på länge! Skrattade så jag grät! (Kände igen mig, upplevt samma sak😂) Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera