Sidor

måndag 7 december 2015

Älskade...

...vänner, ni som är här inne och följer mitt liv och alla ni andra oavsett..välkomna in idag. 
Denna måndag i december.

Har framför mig en hektiskt körsångs vecka. Skoj på alla sätt. 
Men ibland pallar inte riktigt min kropp, rygg..öron, huvudet..benen med det.
Hela min kropp nästan alltså haha..
Ska inte klaga. 
Ingen som tvingar mig att vara med.
Ett härligt gäng på alla sätt och så vansinnigt roligt att få sjunga som jag gjort sen jag var liten tös. 
I körer, grupper, rockgrupper..jodå, stans lucia, musikaler.

Så nu har det laddats med nyttig smoothie. 
Idag med banan, färsk ingefära, lime, citron, färsk mango naturell yoghurt bla.
Mums. Älskar mina smoothisar.
Tar vad jag har hemma.
Ofta helt gröna med spenat och lime, äpple..ja. 
Hitta på nåt bara. Blir oftast supergott.

Har bästa boken med massa härliga recept på just smoothies och soppor som jag fått av äldsta sonen Erik och hans tjej Sofia.
Har nog gott igenom de flesta recepten där nu. Massa mojsgojs recept. Namnam..gott.

Dessutom en smoothie räcker gott och väl som en frukost, mellanmål eller en lättare lunch.
Lovar....min mixer går varm hela dagarna..allt från nyttiga smoothies..soppor..dressingar..röror av olika slag.
Bästa prylen jag har här hemma...tror jag.
Bra köp iallafall.

Hemma hos mig. Julmusik ur högtalarna.

Trivs så bra här..som ni kanske förstått..

Doft av hyacinter...och kanel..

Kopparlyktor från Louise Roe.


Älskade finaste tjockaste tunga ullpläden från Modernwool
Handgjord från USA. Lätt att beställa. Finns i olika färger.


Yankee Candles ljus lyser upp köket och doftar karamelliserade äpplen..


Kram på Er. Ta vara på varann och kramas lite extra..alltid.❤️

2 kommentarer:

  1. Mysigt att läsa det du skriver och att få igenkännande le när du trivs i ditt hem för se Eva det gör jag med i min hyres lgh! Ha så roligt med sjungandet och tack för att du ville ge mig glädjen att ha dig i min instafamilj <3 kram

    SvaraRadera