Sidor

måndag 14 december 2015

Vänner...

...där ute i "världen" åtminstone i bloggvärlden ...Hello.
Har varit lite trött och ja lite "låg" några dagar. 
Börjar streta tag igen och snart på G.
Haft otrolig kroppslig smärta. 
Svårt att förklara i ord, svårt att ens ta upp här på bloggen.
Känner att Här ska bara positiva energier finnas. Inget annat som tar kraft.

Ligger på spikmattan. 
Tränar, promenerar gör allt för att hålla igång. För att dämpa smärtan. 

Men idag har det knappt varit på sin plats att ta sig ut över huvudtaget.
Ishalka...nono. 
Eva vill inte trilla på ändan.
Och nu är det halt. På riktigt.
Det har ni känt va?

Så efter en halkig dag hastigt på stan så har jag och...tomten..slagit in paket.
Vi hjälps åt broderligt...hihi.
Älskar att slå in paket.
Har olika teman för varje år.
Tror att förra året var det silver och vitt som gällde..innan det blekt naturellt papper med svart snöre i jute. Rött lack. Nåt år strikt bara vitt rakt igenom.

I år kör jag gammaldags stil rött matt papper med naturellt snöre och ett lack i beige/guld.

Jag fullkomligt älskar doften av lackade paket. 
De ska vara välgjorda och självklart hemmagjorda. 
Köpta paket smidigt..men inte min grej.
Snygga etiketter i år i naturell färg att hänga på.
Så fint och mycket julkänsla.

Kan sitta i timmar att slå in och lacka. 
Lite av terapi för mig. 
Lugnt skönt och som idag julmusik i högtalarna.
Julmys..trots smärta så tårarna rinner emellanåt. 
Därför också viktigt att bara sitta och njuta och göra det man vill. Med en stor kopp te och myskläder på. 
Finns inget bättre.
Vill måste ha lugnet runt omkring mig.

Mina klappar till mina kära. De jag älskar allra mest ❤️...band i tyg och jutesnören.


Här lackas högt och lågt.

Gärna feta lite "fula" lackningar. Ska se naturligt och hemmagjort ut. Gillar det.

Kanel i skålar utplacerade i lägenheten.

En dagens smoothie har jag givetvis hunnit med också.
Blåbär, äpplen, citron, apelsin, ingefära och yoghurt. 
Ett måste i varjes hem..en mixer.
Gjorde senare en soppa och mixade lite lätt i den. Så smidigt. Mix mix...

Bra med möss-väder nu. Snygga mössor och kepsar är min grej.
Då får man liksom ha bad hair day..ofta, framförallt nu...under vinterhalvåret. Perfekt. Gillar det.
Kram på Er❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar