Sidor

tisdag 10 maj 2016

Mamma..

...mia.
Jag säger bara det. Att måla måste vara det tråkigaste och tidskrävande jobb som finns.
Alla målare runt om vårt land...medalj till er hela högen. Varenda kotte.

Nu har jag iallafall, utan någons hjälp, målat med kalkfärg Kalklitir på den blå fondvägg jag hade i mitt sovrum.

Min färg heter San Saccaria.
Från nätshoppen Inreda.com
Tack Annelie för grymt bra service. 

Kalkfärgen finns i massa olika nyanser. 
Bara välja och vraka.
Fixar jag det..så gör ni det.

En omgång klar.
Helt färdig. 
Känns som leder och armar, rygg har gått av.
Ligger slappar på min uteplats och är trött som en gris.
Undra om det blir åska. Kvalmigt och några moln börjar komma upp. Lätt huvudvärk.

Men vet ni...jag fixade det. 
Glad, stolt som en tupp. 
Mängder med kaffepauser och suckande. 
Men jag klara det. Med min onda kropp. Lite i taget.
Första vändan är klar. Den tuffaste. 
Imorgon på igen. Andra omgången. Blir smidigt.

Det smakar kalk i mun men efter en skön dusch är jag..inte som på g igen..nej tvärtom. Matt men glad.
Kommer bli grymt snyggt.
Förr måla jag väldigt mycket själv. När barnen var små. Men nu lejt bort jobben. Alltid. Inte gjort ett handtag i min lägenhet.

På allvar..det här var riktigt kul. 
Känslan när man jobbar hårt med nåt själv och känner sig nöjd efteråt. Men en vägg räcker.

Har nog druckit nån liter kaffe idag...börjar så smått droppa från öronen...kaffe alltså.
Kanske ska testa på att äta nåt..man glömmer att äta när man har "roligt".,hi hi.

Väggfärgen har börjat torka till.
Kommer bli fint med min stora tavla från Konstlagret.
Finns i olika storlekar. Min är 1x1 meter.


Innan fläckig..men bli inte förskräckta. 
Så ska det se ut.


Under tiden tröstar jag mig med god choklad..mums.
Tack Annelie.


Första strykningarna. Den blå färgen hejdå.


Trivdes kanonbra med den blå. Absolut. 
En fond vägg kan man "enkelt" host host.. ändra efter humör och mode. Ungefär som att köpa några nya kuddfodral.
Ungefär..skrev jag...kom ihåg det, haha.
Lakan..kör alltid från Zebra Collections sortiment.
Även frukostbrickan och plädar därifrån.


Ligger och kopplar av nu. Markisen nere. Bra köp. Då jag har sol hela dagen här. Solnedgång. Mysigt.


Njuter på min uteplats. Solen skiner nu igen. Huvudvärken börjar släppa. Och kalksmaken börjar avta i munnen. Massa kramar från mig.
Mer bilder kommer. Lovar. 
Puss puss❤️



2 kommentarer:

  1. Hade själv målat om för blått kan jag ha på kläder och blå himmel är superfint men i inredning klara jag inte av blått mer! Min pappa gullet, han hjälper mig att spara ihop till ektorp soffor och de ska bli gråa och jag längtar som ett tok till dagen då pengarna räcker till två två personers soffor och jag kan slänga de överklädda blå i sämskinn ryser av obehag av dem när jag byter överdrag och det blir härligt med nya i min favoritfärg grått! Ha det så roligt med målandet Eva och det blir jättefint i ditt sovrum:)kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...skrattar lite för mig själv när jag läser din kommentar. Förstår precis..och blått var härligt ett tag. Ja lite förnyelse är aldrig fel. Nu på väggen igen. Sista strykningen..phu!
      Kram

      Radera