Sidor

fredag 10 juni 2016

Fredag..

..igen och Edvin slutar skolan. Nästa gång han börjar till hösten är det i USA Kalifornien har gör sin skolgång. Så extra mycket känslor denna dag.

Igår valde vi göra mängder med ärende på stan inför resan. Så skönt att det mesta är klart och att ha det gjort. 
Nu är bara visumet som vi håller på med.
Krångligt men all hjälp finns att få så snart är det fixat också.
Efter bank, försäkringspapper och annat igår fick han välja vilket ställe som helst där vi skulle mumsa i oss en bit mat. Det blev puben Mikes.
Satt länge och pratade om allt.

Sen träffades vi upp igen på kvällen för köp i lokala matbutiken av godis och annat gott.
Han är så duktig min lille pojk. Min yngsta. Lille och lille. Några centimeter längre än sin storebror.

Och storebrorsan kommer snart hit som alltid på fredagar.
Längtar efter honom. Blir säkert nån matbit. 
Får ställa mig vid spisen när han kommer. 
Min stora plutt..haha.
Mina pluttar som jag kallar dom.
Kommer jag alltid göra. Även när dom blir..50.
"Kom nu mina pluttisar"..
Det får dom köpa bara...hi.
Ens barn är alltid ens barn oavsett ålder.
Älskar dom då jag får ont i magen och kan längta ihjäl mig ibland.
Då plockar jag fram bilder och vill bara kika på dom. Kikar i smyg.
Sån är jag. Kommer alltid förbli.

Idag har jag en halvkass dag. Tar igen mig.
Senare bjuden på en student tillställning.
Jag hoppas på att kunna gå och jag får ta det lugnt några timmar till. Hoppas verkligen det. Att jag piggnar till.

Ska ta mig en kopp rött te nu. Vilket är mjukt och bra för magen.

Idag stödjer jag manifestation Våld i nära relation på Sergelstorg klockan 15.00. 
Jag blev inbjuden att närvara, men har inga möjligheter.
Hade jag funnits i krokarna så hade jag varit där. Självklart. 
Jag tackar för inbjudan och hoppas på stor uppslutning. Mycket folk. Viktigt ämne.

Men tankarna finns där. Och ni hoppas jag har inte ingått att läsa om Lotta som i helgen blev misshandlad till döds av en svartsjuk exkille.
Saknar ord. Detta händer tyvärr för ofta nu i vårt land.

Tänk på att ta vara på varann här och nu. 
Njut av livet och av att du finns till.
Försök tänk positiva tankar även om inte allt flyter som det brukar. 
Livet går upp och ner det är det som är tanken. 
Men med posivitet och ett leende så blir livet ofta lite enklare. Och du blir gladare. 

Puss och kram❤️

 

En hungrig son igår. Han är allt lik mig..lite iallafall..hihi.
 


 

Så är det...så självklar.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar