Sidor

tisdag 21 juni 2016

Regn..

...ute. Tycker att det är mysigt. Trivs inne med en kopp te och ett gäng tända ljus.
Hör hur regnet slår mot markisen när balkongdörren är öppen. Härligt. Tänk att det kan vara så skönt med regn. I måttliga mängder. Blir lugn hela jag.

Har redan hunnit med ett morgonmöte i stan. Tog paraplyet och vandrade dit. Härligt. 
Uppe med tuppen.
Samma igår vakna redan kl 6. Vet inte vad som hänt. Men vaknar ofta..tidigt. Mitt i natten..haha. Har kanske med åldern att göra..kanske.
Tog igår en långtur på cykeln i över en timma. 
Sedan kom en vän hem hit. Bjöd på kaffe. 
Lugn måndag. Mysig måndagkväll.

Väntar in äldsta sonen som kommer om en stund.
Idag bjuder jag på färskpotatis och sill, gräddfil och dill, ägg här...nomnom gott.
Älskar sill. All form. Och inlagd strömming, stekt strömming. All sorts fisk. Ahh mums.

Snart midsommar.
Vad gör ni då?
Numera är det inte så himla noga. 
Förr var det viktigt.
Jag är uppvuxen med riktigt firande med stång, massa mat, gräddtårta, blommor och rubbet i vårt sommarhem med familjen.
Nu är grabbarna stora, stugan är såld. 
Och jag träffar mina vänner. I all enkelhet. 
Inga måsten. Underbart.
Maten är viktig däremot. 
Fungerar lika bra på restaurang.
Så det blir det i år. Avkoppling med vänner. 
Dom som vill. Bara att hänga på.
Enkelt smidigt. Precis som jag vill ha det.
Inga grodor som hoppar omkring.
Vi hade tänkt att åka till västkusten först.
Men i och med att jag varit dålig och dessutom vill vara i närheten av mina pojkar så är vi hemmavid.
Huvudsaken jag får min mat som sagt...hihi.
Alltid ett plus om det blir fint väder.
Förra året var det ruggigt.
I år hoppas jag på ett sånt här väder...klänningväder..

 

Idag..regn och grått. Sitter på balkongen med en pläd och skriver nu. Gillar ljudet av regnet som faller ner.
 

Min uteplats.
 

Dagens smoothie. Blåbär, banan, ingefära och kokosmjölk. Mix mix mums.
Glöm inte mitt förra inlägg med kanon kampanjer som gäller nu i butiken. Nätshop finns.

 
 
Upptänt lite här och var. Men jag gillar det.
Puss och kram. Var rädda om varann.❤️
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar