Sidor

fredag 30 december 2016

Hej...

...älskade följare här och på Instagram och givetvis Fb så börjar det dra ihop sig och vi laddar för ett nytt år.

Dags att summera, fundera, sammanfatta vad som hänt.
Galet mycket. Som alltid..ha. Oja.
Mycket jag Vill dela av mig med. 
Och mycket jag väljer behålla för mig själv. 
Givetvis.
Så mycket som har hänt..men inte jämförelsevis från året därpå.
Med flytt och vad det innebar. 
Skilja sig. 
Flytta till nytt. 
Sälja hus..ja allt runt omkring det.
Innan man landat och boat in sig.
Jag trivs så enormt bra.

Detta år har inneburit ett mer lugn, välmående, nya vänner och bekantskaper. 
Resor, träning..men också smärta, sjukhusvistelse och massa...massa annat.
Kommer att visa en kavalkad av några ..av miljoner bilder..hehe..som året sammanfattat.

Måste..måste ! radera flera utav alla mina bilder som jag spar här och var. 
Datorer, mobiler kommer kollapsa snart och brinna upp pga alla mina bilder. 
Error error flera gånger om.

Men just nu har ju julen farit förbi med väldig fart.
Jag vill landa där för en stund och tänka tillbaka.
Haft en jul-jul med min mam och pap, bror med familj, Erik äldsta sonen och hans flickvän Sofia. Och givetvis mina goa vänner.
Ja så såg våra dagar tillsammans ihop ut.

Haft en mysig jul med allt vad det innebär.
Jag är uppvuxen med mycket av allting. 
Mat, klappar, Kalle, tomtar..rubbet. 
Verkligen rubbet.
Likaså i år.

Det som saknats är givetvis min yngsta son Edvin som i år var kvar i USA och firade en amerikansk jul.
Och nu även nyår.
Han är ledig från skolan och får koppla av och träffa sina vänner där.
Alla olika nationaliteter.
Underbart. Lärorikt.
Sen hade vi likaså min brors yngsta dotter i USA.
Två "amerikaner" over there.
Kan säkert lova att de hade/har  kanon bra.
Olika ställen men i samma land.

Jag..vi familjen skickade videohälsning till Edvin på julafton.
Såklart det känns i mammahjärtat...självklart.
Men som sagt tiden går fort. 
Och jag vet att han har det bra.
Det är huvudsaken.

Här stormar det för fulla muggar.
Jag har gjort ärenden under dagen.
Varit på sjukhuset då jag har hostat fram o tillbaka i..6 månader.
Men annars lugnt. 
Och det kommer bli en lugn nyår med bästa fina Pia.
Only me and My Friend.
Tycker på riktigt att nyår är så överskattat med glitter, champagne, mat i överflöd och raketer.

Nej. Jag tar gärna på mig nån fräsig klänning och skålar i bubbel vilken dag som helst på året. 
En fredag eller lördag.
Förra året var jag så sjuk och hade min vän Marianne här. Vi gick i varsin pyjamas och skålade i te sedan somna vi som bebsisar i min dubbelsäng.
Trötta, sjuka. Haha..så mysigt.

Vaknade nöjda glada medans mestadels av Sveriges befolkning hade ont i huvudet hehe..
Inte vi inte. 
Nej mys framför tvn och lite mat med go vän är det bästa. Inga måsten eller uppstyrda fester.
Kan vara kanon kul. 
Men inte just nu..denna nyår.
Inte just imorgon.
Vi kommer njuta god mat och fnittra och prata som bara vi kan.

Lämnar Er nu med en bilder som betytt mycket för mig under detta år.
Njut av livet och varann. 
Era vänner..barn, familj.

Och Glöm föralldel inte att kramas extra Extra idag imorgon denna dag....alltid.
Kärlek till Er Alla...och massa nyårskramar till Er...från Mig.
Jösses nu blir jag lite tårögd..hmm.
❤️
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 


 
 
 

 

 

 

 

 

 



 
 
 
 
 

 

 

 

Puss o kram ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar