Sidor

torsdag 5 januari 2017

Trettondagsafton....

...2017. Hej på Er.
Skrev på Instagram igår att jag sov knasigt natten igår.
Men i natt..jösses.
Somna tidigt..med myskläder och raggsockar på mig och rörde inte på mig på hela natten.
Tror jag.
Känns det som.
Vaknade efter 73! timmar, ungefär och hade gööör ont i ett öra. 
Nej jösses..öroninflammation tänkte jag.
In med alvedon.
Sen haft lite värk under dagen.
Jösses är det inte det ena så är det de andra, liksom.
Jag känner igen smärtan.
Jag hade..eller haft öroninflammation 100 ggr ungefär.

Okey. 
Känns som jag överdriver med tid och gånger idag.
Men många gånger iallafall.
Värken sitter i mitt redan "sjuka" öra.
Det jag har menieres i.

Vet inte om det är nåt som spökar med det eller om det är just öronvärk rakt av.
Nu har jag iallafall efter nån alvedon ingen smärta.
Usch..jag låter som en gaggig gammal kärring märker jag. Ahh bryr mig inte.
Haha..det bjuder jag på.

Vadå jag är väldigt tydlig och berättar när jag har värk i leder, axlar, migrän..what ever.
Men Ni som känner mig väl vet att jag Sällan talar om det. 
Biter ihop och lever extremt vanligt liv.
Nästan så man får höra tvärtom..hur kan Du vara sjuk ha ont Du som är ser pigg ut..hmm.

Jag är positiv lagd och ett positivt tänkande är definitivt läkande.
Kanske inte läkande. 
Men ojande och skrivande är långt ifrån bra.
Allt fixar sig.
Lev njut ta vara på stunder då du Inte har ont.
Och vad jag vill komma fram till...ta smärtstillande om Du måste.
Det är inget farligt.

Blir upprörd över dom som klagar men inte låter sig ta en två alvedon för att bli kvitt smärta för stunden.
Nej. Sånt tål jag inte.
Om man har en vettig läkare som ordinerat läkemedel är det inget fel, inget tabu.
Man ska Inte leva med smärta.
Jag hoppas innerligt de med Extrem smärta får All hjälp..via medicin, morfin..allt som behövs.
Smärta är så jobbigt och tar ner en person fullständigt.
Deprimerade.
Och den som inte förstår ska inte uttala sig.
Det Är inget som syns på utsidan.
Kom ihåg det.
Det är insidan som gör ont.

Sen träning absolut. 
Fysisk träning.
Jag känner direkt antagligen då kroppens egna edorfiner strömmar till när man tränar, simmar eller via vattengympa som jag kör via sjukgympa hjälper mig.
Om inte annat så är det skönt, avkopplande.
Eller varför inte TENS..eller spikmatta.

Detta är alternativ för smärtstillande för stunden.
Men har man gruvligt ont så är inte fel på något sätt att ta den smärtstillande man fått av läkare.
Mycket skriv om det nu..men jag har tänkt på det mycket.
Jag varken skäms eller tar åt mig.
Har jag ont så har jag.
Klaga gör jag sällan.
Och flera ska döma och tycka.

Nu var det iallafall örat.
Och jag mår kanonbra.
Men antagligen inte i natt då jag frös, sov länge utan att röra mig i okey 10 timmar och hade ont. 

Idag har jag bara kopplat av med en vän.
Blev utbjuden på lunch.
Buffé..man äter tills man storknar.
Alldeles för mycket.
Och det gjorde vi verkligen.
Hem till mig på kaffe efteråt. 
Somna lite lätt framför tvn..båda två.
Haha..det kallar jag matkoma.
Tack snälla för mat och sällskap.

Efter det, alldeles nyss hade jag en annan vän som besökte mig.
Precis sagt hejdå..tack för besöket.

Och angående besök..jag gillar Inte att man, Den personen står och ringer på dörren..innan man ens vet.
Ett sms innan är ett måste. Eller telefonsamtal.
Dom som känner mig väl vet.
Nån form av..hallå är du hemma..vill du ha besök uppskattas. 
Så är det.
Vadå..jag kan stå i duschen..ligga och sova.
Ja ni fattar.
Många gillar det där med "ring på bara".
Kom bara förbi.
Men Inte jag.
Nu vet ni det.
Det är också lite "fel". 
Man ska gärna vara tillgänglig och öppna dörren med glatt leende på läpparna.
Så ska det framställas hos många.
Men jag är inte sån.
Jag vill veta.
Hur är ni där? Hur tänker ni tro?

Men hallå där.
Det är faktiskt trettondagsafton.
Jag är bjuden på en fest ikväll. 
Har tackat nej pga värk i..örat. 
Jag låter som en tioåring..men faktiskt.
Kommer ta igen mig...om jag inte ångrar mig hastigt.
Det vet man aldrig....
Jo..ska mysa med alla mina ljus.
Så skönt. 
Sååå skönt.
Har ju haft fullt upp trots öronvärk..liksom.
Ser på "Den ofrivilliga golfaren" nu.
Dötrist. Ha..eller vad säger du G?
Får ändra kanal snabbt.

Jag har plockat bort All jul.
Inga stjärnor inget kvar.
Vill ha vår Nu. 
15 plus ungefär. Mums.
Isande kallt idag men solen har glittrar från en klarblå himmel. Underbart.
Vaknar alltid eller ofta till solens sken bakom mina persienner i sovrummet.
Äger ju inga gardiner.
Någonstans. 
Men sover gudomligt gott. Utan gardiner.
Och när morgonsolen lyser in är det helt underbart ljuvligt.
Följ mig gärna på Instagram evalevabo där jag är mer aktiv.

Nu..kram på Er.
Och lova nu mig att Ni kramas lite extra idag..i helgen.
Det är faktiskt sista helgen på julen.
Och Nu framförallt då det är så himla kallt i hela vårt avlånga land. 
Många värmande kramar behövs.
❤️

 

Hem ljuva hem..
Jag påpälsad. 
Älskar stora tröjor gärna massa polo och värmande tröjor. 
Mys tända ljus..förstårs..och citrus ständigt i skålar och vasar. Både fräscht och gott. 
Eller vad säger du Maria T..? Blink blink..

Galen i citron? Japp det är jag...handuppräckning. Me.
 
 
Marmor så himla nöjd med brickan och skålen. Tunga maffiga saker av svensk marmor från The Sofa Store.
Min favorit butik.
 

Nya grå-silver ljuskoppar finns i olika storlekar från Lagerhaus.
 

Denna ljuvliga morgon. 
Att vakna till detta är underbart. 
Och om jag sover gott är bara förnamnet.
Mitt sovrum..jag trivs om man säger så.
 

Puss o kram från mig. 
(Absolut inga filter.. i Snapchat världen)
Denna lugna sköna trettondagsafton. 
Ta hand om varann...eller dig...eller dina nära o kära.
Hur du än lever. Njut mys..
Nu ska jag ta en kopp te..skräll.
Jag kommer bli en teburk fylld med massa te i mitt nästa liv..lovar. Hehe ..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar