Sidor

måndag 30 januari 2012

Dagen..

..har verkligen rusat iväg. Tog en uppfriskande promenad vid lunchtid. Jisus vad kallt. Men solen sken från en fin klarblå himmel. Gick till en matbutik en bit ifrån hemmet. Tänkte att jag skulle "bara" köpa mjölk. Inga problem att gå och släpa på. Men aa, man ska aldrig gå in i mataffär när man är hungrig. 2 tunga kassar. Och jag med min onda rygg. det var inte bra. Armarna blev nog en halv meter längre tror jag. Måste lära mig. Äta först, handla sen. Jag plocka i ostar, avokado, frukt, dricka!!?, kanelbullar??..m.m. m.m.


Får väl skylla mig själv.


Så nu sitter jag här med ont i ryggen. Klant Eva.


Knarr knarr. Men varmt klädd med termobyxor och allt. Hatar att frysa.


Allén nära oss. Fint att promenera i.

Hus i vinter skrud. Javisst, gran girlangen är kvar. Ska plockas bort...

På glas verandan har vi ingen värme alls så här års. Men oj vad fin vår lagerblads växt är. Trodde den skulle dö. Men verkar klara kylan bra. Jag kan absolut inget om växter och hur dom trivs i vilka lägen osv. Jag längtar efter att få sitta här ute när vår värmen kommer. Mysigt.


Sen..har jag tvättat och tvättat...och tvättat. Tonårs pojkarna har haft kompisar här hemma hela helgen. Jätte kul. Men ni vet. Grabbar i en viss ålder duschar inte bara 1 gång om dagen. Dessutom har bastun gått varm. Handdukar i massor. Och vid denna tid på året blir det ju en hel del tvätt. Stora bylsiga kläder som tar plats i maskinen.


Så här ser det ut i en del av tvättstugan. Tvätt nedkast från alla 3 våningar ner. Och stora korgar från hem o hobby att sortera tvätt och annat i. Jag uppskattar verkligen vår stora tvättstuga.


Och Appropå tvätt så får man inte missa Familjen Annorlunda idag på tv. Stooora familjer med mängder med barn. Att dom orkar skaffa så många barn?! Nä tycker absolut 2 räcker gott och väl. Vad tycker Ni?


Intressanta bilder va.? hihi. VÅR tvätt stuga. Ps. Det konstiga är att mannen tror att det är bara att kasta ner tvätten i tvättnedkastet och swish så kommer den upp tvättad och strykt. Som på hotell....hmmm.

2 kommentarer:

  1. Har man verkligen så mycket obegränsad kärlek att ge så får man naturligtvis skaffa hur många barn man vill. Själv ser jag ingen poäng med massa ungar. Vilket jobb! Jag är kanske för egoistisk när det gäller sånt men man får inte heller glömma bort sig själv och det är ju det man är tvungen att göra när man är många i familjen. I vissa fall får man kanske inte välja men i övrigt hm... Livet är underbart. Allt handlar inte om barn.../ Kristina

    SvaraRadera
  2. Vilken FIN tvättstuga! Här har vi en i modell mindre - men får inte plats 2 personer samtidigt därinne, om man säger så.... Och då har vi ändå TRE barn - skulle INTE funka med fler;)

    kram Pernilla

    SvaraRadera