Sidor

torsdag 20 september 2012

Torsdag...

..kväll. Grrr. Tv apparaterna funkar ej. Vart såå struligt med Telia boxer som vi har. Blir vansinnig snart. Skit vad vi pratat med dom. Tryck hit, dra it den koppla si o så. Och fel kod. På 2 tv app. På 2 andra har vi iallafall det vanliga enkla utbudet. Räcker igentligen gott o väl. Snart kastar vi ut boxarna. Så j-a irriterande !!!
Ha, tänk förr inga problem med det tekniska. Tvn kontakt in antenn klart. Telefon, sladd kontakt i. Klart !!
Nu, iPhone Edvins 3G funka inte förut.!!! Mamma..!!! Hjälp!!
Datorer.. med ena funktionen efter den andra. Och är det fel blir det liv i luckan. Suck.
Livet var enklare förr.. Eller??
Denna teknik. Och alla ska ha, tidigt, redan när dom knappt börjat skolan
X box.. Ja ni vet jag kan ju inte namnen på allt. Men usch vad trött jag blir på skräpet. Lådor, boxar, spel moduler... Sladdar, kontakter...i högar.
Nä tacka vet jag förr.
Och när barnen frågar vad vi sysslande med för att låta dagarna gå så förklara man ju att vi var ute lekte kurragömma, spela monopol, spela kort, lekte... med massor. Rita...ja ni vet väl.
Det är som vi levde på stenåldern !! eller nåt fast det bara är kanske 20 år sen.
Dom tittar på en som man var en neandertalare...hihi från stenålder. sant.
Vi lekte indian och cowboy, skit kul. Var ute till klockan var lägg dags. Hihi Barnen tror vi kanske är från en annan planet...
Vi är just nu tokiga iallafall. Mannen sliter sitt hår... ajaj!!
Idag lite små bilder från Edvins rum. Stort som skruttan. 35 kvm. 2 stora garderober. Walk in closet. Kakel ugn.
Annars sovit i 2 !! omgångar idag. Nu halv åtta hos mig.. Vilken tur en tv med "vanliga" kanalerna funkar.
Puss, imorgon säger vid adjö till vårt sommarhus som vi sålt. Suck. Såå mycket minnen o lek.. Och indian o cowboys....

3 kommentarer:

  1. Visst är det superirriterande när tekniken inte funkar man blir ggggalllen:)
    Ps. Svar på din fråga vem tar bilderna, , lite olika, ibland min make, ibland mina barn ibland självutlösaren på kameran. Dirigerat av mig:) stor kram

    SvaraRadera
  2. haha , kul när barnen undrar vad man gjorde när man var liten ( är 37 ). Min 9 åriga dotter undrade om det fanns dinosaurier

    SvaraRadera
  3. Ha jag det känns som vi levde på 1800 talet.
    Kram brudar

    SvaraRadera