Sidor

lördag 15 april 2017

Hello..

..och trevlig lugn påsk önskar jag Er alla.
Alla högtider har sina tvång och måsten.
Jul med julklappar, tv med Kalle c/o och mängder med mat högt och lågt. 
Glögg och hemgjorda karameller. Såklart.

Midsommar då alla ska vara käcka glada med kransar i håret och ha på sig ljuva fina klänningar trots ibland regn. Och stress över mat och träff med vänner.
Lek och annat.
Vem ska bjuda? Var ska vi vara?
Superkul absolut. Visst.
Om man vill stressa ihjäl sig.
Men också så mycket tvång och kanske inte vad vi förväntar oss.

För att inte tala om nyår.
Nej jösses.
Mest ångestfyllda kvällen av de alla.
Då allt ska klaffa. 
På riktigt.
Med vänner fest och bestyr.
Oxfilé och champagne.
Ju dyrare ju bättre.

Nä..jag vet inte men på Riktigt...vi måste dämpa oss.
Får panik av alla måsten och att vi måste vara allerta och glada när helgerna närmar sig.
Trots kanske att man bara vill vara och vila, sova. 
Ta det lugnt. 
Inte göra nåt.
Inte ett skvatt.
Dricka te och se på tv kanske.

Visst jag älskar fester och party..men inte tvångsmässigt. 
Just Den dagen då Alla andra miljoner också ska parta. 
Det kan vara en dag mitt i veckan istället.
Eller en kväll med vänner..en vanlig tokig knasig lördag eller fredag.
Sådär lite crazy.
Då vi inte "tävlar" med alla andra invånare med att fixa de värsta festerna med de kolossalt maffiga middagarna och mängder med dryck så det sprutar ur öronen ur oss.

Nej. 
Med det sagt så känner jag att påsken är lugn.
Iallafall hos mig.
När pojkarna var små så visst påskägg, godis och sill, Jansson, som alla andra högtider. "Helgskinka", must och handrullade köttbullar mm...samma ständigt. 
Jäsp.
Jag älskar Jansson. 
Men testa gör en i september så tycker nog alla du är tjoho eller kocko i huvudet.

Jag har iallafall träffat vänner under veckan.
Firat vänner som fyllt år. 
Men också tränat och också vilat.
Vilat massor.
Igår hade jag mamsen och papsen här bl.a. 
Sedan som sagt blev det lite hejhej på kvällen.
Jaja..vi lever här och nu.

Idag fick jag ett röj och planterade nya blommor på balkongen. 
Och faktiskt vilat mitt på dagen för att senare plockat fram lite mys och gottigheter, i all enkelhet och bjudit vänner på.
Enkelt lugnt och skönt.
Imorgon drar jag till äldsta sonen och hans tjej.
Liten tur en super lugn skön söndag.
Så får det bli.

Som sagt...
Spontankvällar kan komma ändå.
Igår då jag mest och låg och bara myste under pläden efter shoppat på stan blommor och annat.
Då..skriver en vän och vill göra nåt kul.
Så från sitta i mysisar till lite party på 5 minuter.
Sånt gillar jag.
Vad gillar du?
Förra veckan träffa jag ju mitt tjejgäng, ett av.
Mitt i veckan fira vi Pernilla.
Hurra.

Men som jag vill förmedla och skriva..
allt behöver inte vara roligt.
Eller jo gärna men...
Ta det för var det är.
En fika på stan eller hos någon kan vara det Extra extra..som räcker gott och väl.
Ni förstår hur jag tänker.
Och jag vet att många håller med.
Jag behöver ju inte se ut som en kyckling eller påskhare bara för att det är påsk.

Ta vara på Er.
Njut varje dag.
Kram från mig ❤️

 

Träff och firat Pernilla. Här är vi på Pinchos.
  

Mörkt...japp. Men mysigt.
 

 

Dagens inköp och fix.


 
 
Lite bubbel, frukt och plockmat räcker gott och väl.
 

Egg..xtra gott godis från Lakrids.
 

Och givetvis te. 
Jag och mitt te.
Lite nytt och gott från Kahle The och Kaffehandel i Skövde. Jag är galen i te och choklad. Mums.
Gillar.
 

 

2 kommentarer:

  1. Önskar dig en fin fortsättning på påsken !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Eva, man behöver inte göra så stort , stressa och hålla på bara för att det är påsk!Ta det lungt och bara umgås är bäst.Snart kommer vardagen och stressen./kram Marita

    SvaraRadera