Sidor

lördag 29 april 2017

Hello..

...på Er. 
Nu lämnar vi snart april och går in i maj.
Jösses vad tiden går snabbt.
Valborg redan. 
Har ni några traditioner? 
Några eldar ni kikar på?
Inte jag..Nix.
Det var väl när barnen var små man drog iväg nånstans och stod och frös och kollade på en tråkig brasa.
Bara för att man skulle liksom.
Jag håller mig hellre inne eller gör vad som helst annat för att slippa.

Igår firade vi en kompis som fyllde år ett tjejgäng.
Hon hade verkligen laddat upp med mängder med mat, snacks och godis.
Då menar jag massor.
Vi åt så vi storkna hela högen.
Tack Maria.

Idag har jag tagit så lugnt.
Fikat och druckit smoothie med en vän.
Varit ute och rört på mig lite.
Annars en superlugn lördag.
Så himla skönt.
Vilket väder.
Så härligt att kunna sitta ute på min uteplats och njuta av solen och värmen.
Nu får man hoppas på att det håller i sig...länge.

Planterat lite nya växter bla jordgubbar i kruka.
Jag har definitivt inga gröna fingrar men just så här års gillar jag gärna gröna växter.
Inte för mycket färg.
Enkelt stilrent är min grej och då blir det ofta vita blommor alternativt djupröda. 
Annars grönt grönt för hela slanten som vass/strån/gräs i stor kruka.
Ja namn på nåt vet jag knappt.
Lättskött ska det vara iallafall.

Ha en fortsatt fin helg.
Glöm inte kramas lite extra för det är faktiskt sista lördagen i april.
Och Valborg.
Njut, mys och ta vara på varann.
❤️
 

Många långa promenader har jag hunnit med.
I torsdags tog jag en tur till mamsen och papsen i blåsten. 
 

 

Har jag vita sneakers och Busnelkappan på..då är det vår...på riktigt.
 

Bilder från igår. Som så ofta blir det inte världens bästa skärpa på alla kort. Men men..
 

 

 

 

 

Födelsedagsbarnet Maria lagade mat för en hel armé.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar