Sidor

måndag 17 april 2017

Sista...

..dagen på påsken.
Hoppas ni haft det bra.
Det har ja..
Japp.
Summerar lite. 
Långfredagen var en lugn dag som senare blev fartfylld. 
Lördagen superlugn med 2 tjejer här.
Jag bjöd på lite tilltugg och bubbel.
Trött efter fredagen så ganska tidigt i säng.
Och igår påskdagen träff med mamsen och papsen hos Erik och Sofia.
Senare på eftermiddagen middag ute med några vänner. 
Åter en dag för återhämtning och hur lugnt som helst.
Skönt.
Idag fika och mat med en vän snart.

Sovit, sett på dumburken, promenat, cyklat, pratat, skrattat, skvallrat och tjattrat.
Planterat lite blommor.
Haft lite ont i huvudet. 
Men annars utan större krämpor.
Mått bra. 
Härligt det.
Måste varit solen.
Vi har faktiskt haft fint väder med sol mestadels.
Hörde och sett att det varit både snö och regn runt vårt land.
Inget direkt balkonghäng om man inte haft långkallingarna på sig.
Men ändå. 

Nu i dagarna är det 2 år sedan jag köpte min lägenhet.
2 år..jösses vad det har gått fort.
Cyklade förbi min första lya jag köpte då jag fyllde 19.
Känns som igår.

Minns känslan när man klev in genom dörren.
Hade ett furubord med spegel till vänster. Köket till höger med limefärgad luckor..haha.
Snyggt? Nej.
Men intresse för inredning var inte stort då.
Sedan i vardagsrummet en brun bäddsoffa till gäster. 
Framför den en tjock tv naturligtvis.
Burspråk var i rummet. Plus där.
Gjorde rummet lite större. Och balkong. 
Ännu mer plus.
Och badkar..plus plus.
En sovalkov...heter det så?
Där jag hade sätt upp ett vitt skynke.
Och givetvis en furu..vad annars...säng på 1.20 cm.
Furu..suck..bord med låda vid sängen med en alldeles ny het knapptelefon.
Det var grejer det.

Furu.
Måste vara ett av de jag aldrig skulle plocka in i min lägenhet idag.
Så himla fult.
Men man ska aldrig säga aldrig.
Just det sen får vi inte glömma den obligatorisk bokhyllan.
Japp. Såklart alla skulle ha bokhyllor.
Min var vit..med bruna lådor.
Ja ni hör ju.
Ingen bra färgval.
Men hade väl fått ärva från brorsan heller nåt sånt.
Man tager vad man haver.
Just då var det så.
Huvudsaken jag hade mitt krypin.
Många fester och partyn.

Så nu ska jag iväg.
Glöm inte att kramas extra.
För det är faktiskt fortfarande påsk.
❤️
 

Nostalgitripp. Här på andra våning har jag och många fler haft roligt. Först lägenheten.
 

Igår med släkten hos sonen Erik och hans Sofia i deras fina lägenhet. Tavlorna har jag målat.
 

 

 

 

Kul tips med korken för foton. Bra där Sofia.
 

 

Mat, mat och åter mat. Nu blir det smoothie i en vecka och te..hehe.
Mat med vännerna i går.
 

Nu tar jag på mig öronen och flaxar iväg.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar