Sidor

onsdag 20 juli 2016

Om..

...exakt 1 timma sedan för 22 år sedan födde jag mitt första barn. 00.03 den 21 juli.
Älskade underbara Erik.
Min kärlek till dig är otrolig, oändlig.
Älskar dig varje dag, timma, sekund. Alltid.
Kommer alltid göra.

Och jag kan om och om berätta den dag..natt du kom till oss. 
Du ville verkligen inte lämna magen..nej nej.
Galen förlossning, helt krossad mamma Eva. 
Kändes verkligen som en ångvält kört över mig denna natt. Åh ja. 
Men så bra det blev.

Haha..mycket minnen.
Stor som ett hus. Plus 28 kilon. 
Denna enormt varma sommar 1994.
Japp så var det.
Men lovar ammade som en kossa, hade största storlek i bh phu!...och var vaken dag och natt, ja kolik hade du.
Trött som en gris, jag alltså...du bara skrek. Haha.
Så dom kilona rann av mig väldigt snabbt.

Men som sagt. 
Kan dra detta om och om igen.
Jag var mör och trött, helt väck.
Kommer så väl ihåg när jag kom upp på avdelningen. Bara ville sova. 

Och sköterska kom in med Dig efter nån timma och sa att Erik..som vi hade bestämt att du skulle heta då du kom, vill äta lite nu...hmm...okey..?
Jag minns så väl att jag tänkte..vem är det? 
vad gör jag här? 
Låt mig somna om...

Och sen chocken när jag stappla in på toaletten och såg mig i spegeln kommer jag aldrig aldrig glömma.
Större bröst har jag aldrig sett.
Och hela morgonrocken, den trista från landstinget var dygnblöt.
Jag höll på att svimma av chock. 
Fick hjälp av sköterskorna.
Vad händer? tänkte jag.
Kommer jag alltid se ut så här?
Vad har hänt?
Vad gör jag här?
Vem skriker?
Amma..vadå...?
Och aj vad ont det gjorde.
Satt på min gummiring..i 1 vecka. Aj.

Du var hungrig min älskade son.
Jag hade så mycket mjölk så jag hade kunnat ge alla bebisar mat på hela avdelningen..typ...i flera år.
Frös in mängder med påsar när vi kom hem.
En hel frys..nästan..med bröstmjölk. 
Visst inte vad som var mat eller mjölk till slut.

Ja. Man skrattar åt det nu.
Men med bästa hjälp av läkare Lejon och många i förlossningsrummet så kom du till oss iallafall.
Pigg, glad.

Och jag är världens stoltaste mamma.
Till Er båda. Mina älskade pojkar.
Mitt allt.
Älskar Er så mycket.

Idag firade vi Erik, min stora plutt med hans mormor och morfar, och Eriks flickvän Sofia.
Edvin..brorsan jobbade tyvärr. 
Får fira brorsan och krama honom lite extra en annan dag.

Våfflor med grädde, sylt. Sång och paket.
Och ett underbart väder i mina föräldrars trädgård.
Tack Alla.

Och Erik..glöm aldrig att jag älskar dig så oändligt mycket.❤️
 

Eriks mormor och morfar med sitt första barnbarn emellan sig.
Jag och Sofia njuter i solen denna underbara dag.
Sommar..sol. Precis som för 22 år sedan.
 

Grabbarna bus. Vilken eftermiddag kväll. Varmt härligt i mamsen och papsens trädgård.
 

 

 

 

Älskade ungar. 
Erik grattis på din dag.❤️ 
Massa pussar och kramar från mamsen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar