Sidor

söndag 31 juli 2016

Söndag...

...och denna helg har verkligen gått i ett..phu..men kul.
Vänner, mys, balkonghäng, mat, fika..och födelsedagsfirande..ännu mer mat..fika.
Tror jag får gå på fasta en månad efter sommarens mat och middagar överallt. 
Nä..sånt får vi tänka på efter sommaren... 
Måste ju få på oss vinterbyxorna och grova höstjackan när det är dags.
Annars gäller det nu att bada i den hööööga delen av vassen. 
Haha..(kul att jag skrattar åt mina egna skämt.)

Okey..
Fredagen gav sång musik dans och massa bus med vänner. 
Tack Maria..c/o

Kolossalt hes och rosslig men vad spelar det för roll när solen står högt på himlen och man har sovit sin "skönhetssömn". 
Dusch, upp och hoppa.
Ingen blir lycklig av att dega hemma.

När vänner står och ringer på dörren är det bara att vakna till och ta det för var det är.
Ofta blir det så bra.
Om inte annat och jag inte orkar så är det bara att vandra tillbaka till sängen igen.
Hur svårt kan det bli?

Nu gäller ge och ta. 
Sommaren är här och nu.
Livet likaså.
Bara att njuta.
Så tack för att ni förgyllde min fredag. 
Och jag kanske eran. 
Superkul.

Vi satt länge på min uteplats och myste.
Så det var i fredags.

I går lördag hamna min bror med en av sina döttrar i Skövde.
Hit knallande...åkande kanske passar mer bättre från huvudstaden.
Återigen en dag på min stora balkong. 
Mysigt värre.

Idag har vi firat stort och smått.
Ätit och njutit och tagit vara på varandras sällskap hos mina älskade päron. 
Föräldrar om ni Inte vet vad jag menar.

Yngsta sonen Edvin var tyvärr inte hemma denna gång.
Stora sonen Erik fick äta för två istället.
Tårta, godis och massa smarrig mat som grillat och potatisgratäng.
Och firat har vi gjort.
För många fyller år.
Självklart firar vi sommaren, livet och allt vi håller kärt.

Idag...för ett antal år sedan var min mor höggravid med just mig.
Här gällde att knipa..hihi..för det är bara 2 dagar..och många år visserligen emellan oss.
Men ändå.

Fira ja..
Fylla år har då aldrig varit min grej.
Självklart när man var liten och hade tofsar, 2 toffsar i håret som en pippilotta.
Men nu. Nej.
Fira livet tycker jag att vi ska göra varje dag.
Håller Ni med?
Varje dag.

Men nu tog vi 2 flugor på smällen då ändå bror med familj var nere från Stockholmia.
Såklart.

Sol, mys och sommar. 
Klingar i mina öron fest och tårta. 
Grillat och mat i mängder.
Och några paket om man varit snäll.
Och det har jag. Haha..
Vi är hela 7 st som fyller från april till augusti i familjen.
Så kan det gå...

Puss och kram.
Nu drar jag iväg..med familjen och njuter av sommaren.
❤️
 
Ulf..min bror. Ska alltid ha den största biten på tårtan.

Son och mor. Är vi lika? Neee va? Erik och mamsen.
Älskar dig min förstfödde.
 
 
Mams och paps.
 

Beatrice läser högt..ingen lyssnar..jäsp..hihi..
 

 

Far och son. Lika som bär. Som..krusbär.
 

Sammanbitna..nej. Försöker bara se snygg ut på bild. Lyckas sådär. Syskonen Forsberg.
Min bror försöker se intelligent ut i sina brillor medans jag försöker se sommarcool ut. Ingen lyckas. 
Och pappa Caf..han bara står där bakom...
Vill då alltid synas på bild.
 

Lilla julafton när det är min tur att öppna paket. Erik biter på naglarna av spänning.
 

Känns verkligen som min bror med familj vet vad jag gillar. Doftljus..haha..
Nu ska här brännas länge. Favoritmärken. 
Underbart. Tack snälla ni.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar