Sidor

tisdag 10 november 2015

Hej...

...på Er. 
Hoppas ni har det bra där ni befinner Er.

Jag själv har haft några dagar med fullt schema som oftast.
Fast i min takt. Tränat, vilat..sovit.
Träffat vänner, fikat.
Lagat mat och pratat massor. 
Så skönt att ventilera sig till dom man verkligen litar på och när man kan vara sig själv.
Ledsen, glad, trött eller ont...spelar ingen roll.
Det är vänner det. Dom tar mig för den jag är. Gulle vänner.

Har som vanligt tänt upp i min lilla lya.
Doftljus och lyktor överallt.
Höstmys på hög nivå.
Finns det nåt bättre?
Sen några koppar te med honung och citron på det. 
Snart blir det att lägga sig på spikmattan ett tag...huvudvärk.
Imorgon ny dag och nya möjligheter. Och nya grejer står på agendan.

Varit på stan med bästa Pia..och kunde inte låta bli...
Ja ni ser rätt. Hyacinter, vita. Har satt dom i ljuslyktor från House Doctor.

Tips på fina doftljus från Mio. Är inne i en grön period nu...

...som syns också på mina nya tekoppar från Indiska. Finns i många färger till bra pris. Silverkannan från Stelton.

Har i svarta krukan en amaryllis. Vet knasigt men kanske är den fin till advent. Utslagen. Tiden går snabbt vet ni. 
Ljuset från Lagerhaus. 

Bridgewater Candle...mums. Luktar så gott så man nästan vill äta ur lyktan.

Dagens smoothie av pressad citron och apelsin, blåbär, kesella, färsk ingefära.
En god-morgon-Eva upp och hoppa.
Fixar alltid en av hemmets frukter varje dag. Så himla gott. 
Och man tager vad man haver. 
Spenat, banan, mango...hitta på nåt bara. Mixa. Blir oftast bra.

Puss och kram från mig. Ses snart❤️

1 kommentar:

  1. Ha en fin helg Eva och lite roligt att vi har samma namn ��

    SvaraRadera