Sidor

tisdag 17 november 2015

Jul...

...jul strĂ„lande jul..đŸŽ”
Ja kanske inte Ànnu men snart.

Har köpt kottar stora kottar att hÀnga ev i ett fönster med en grön grankvist...
FĂ„r visa sedan.
Köpt fina lÀrktrÀdskvistar ocksÄ.
Ni ska fÄ se.
Amaryllisen stÄr fint i svart lerkruka och smÄ vita hyacinter i ljuslyktor frÄn House Doctor.

Julens dofter har ocksĂ„ inhandlats i form av och frĂ„n bla Yankee Candle. 
Finns stor uppsjö av doft av kanel, kardemumma, röda bÀr..eller varför inte karamelliserade Àpplen...(Phu det var ett lÄngt ord.)

Och nu mumsar man inte i sig en clementin utan 10 pÄ raken, ungefÀr.

Det bÀsta av allt...utom mina Àlskade tomteskum mums, Àr nog lÀckra goda granatÀpplen som Àr billiga i butiken nu.

Jag kan lova Er att jag har vÀrldens bÀsta tips hur ni fÄr ut dessa elÀndigt svÄra kÀrnorna hur lÀtt som helst.
Utan att kladda ner hela köket med röda svÄra flÀckar...

Gör sÄ hÀr...dela förstÄrs..

SkÀr sedan ordentligt men inte rakt igenom halvorna som klyftor pÄ en apelsin. Undvik det vita.
Bryt upp halvan enkelt..tryck ut.

Knappt inte en kÀrna kvar.

För allt ligger i skÄlen. Minimalt med skvÀtt och röda flÀckar.

TÀnk pÄ att torka ev stÀnk direkt. FlÀckarna sitter som berget.

Min dagliga smoothie Àr som följer..
keso, saft frÄn citron, lime och en bit fÀrsk ingefÀra, lite yoghurt, vatten.

Och sjÀlvklart goda kÀrnorna av granatÀpplen. Mix mix...

Och mumsfilibabba...god nyttig mÀttande smoothie.
Kommer lĂ€gga upp fler goda smoothies under inlĂ€ggen. 
En goding med Àpple och kanel bla. SÄÄÄ god. Missa inte det.


SÄ de riktigt stora kottarna ligger och vÀntar pÄ att placeras ut pÄ fint stÀlle i lÀgenheten.

Hyacinter i enkla lyktor frÄn House Doctor. Enkelt precis som jag vill ha det.

LÀrktrÀdskvistarna stÄr i vas i glasklockan. Behövs inte sÄ mycket mer.
Det enklaste Àr oftast det finaste.

Ljusslingor som Ă€r tĂ€nda jĂ€mt ligger lite hĂ€r och var. Lyser upp frĂ„n tidiga morgon och hela dagen.

SÄ, nu ska jag fixa lite. Har ont i mina leder idag. Kan bero pÄ vÀderomslaget.
Iskallt ute. Brrr...
Idag blir det massa te och fram med mysplagg i varm skön velour. Gillart!
Puss och kram.
Ta hand om varann. HĂ€r och nu❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar