Sidor

lördag 24 september 2011

Vilken..

..härlig höstdag. Det blir nog grillning i kväll. Så länge det går så smakar det mumsigt. Dessutom så härligt att kunna sitta ute i det fina vädret. Har precis klippt gräset. Det var förskräckligt högt. Så nu in i duschen.

Vårt fula gamla uthus. Jag tycker det är så hemskt. Vi river det snart. Så fort vi fått bygglov på garage. Men faktum är att det är stans äldsta uthus som finns bevarat i centrum. Men jag bryr mig inte. Hatar det.


Här inne kan man gå på skattjakt..om man vill. Jag försöker undvika och gå in här.


En gammal hatt...

Mängder med gamla dörrar..


Räffsor och spadar...


En gammal brandsläckare...hihi


Potatislådor högt och lågt.




Dålig bild, men faktiskt den gamla flaggstången finns bevarad. Lite kul. Kanske kan komma till användning?



Upponedpå låda. Med texten Helsingborgs Galoscher Tretorn.

Ja här finns all möjlig bråte...usch. Vi ska kasta skräpet..nån dag. Eller be museet komma hit och ta vad de vill ha.

Igår klippte jag mig...äntligen. I den trevliga salongen fick jag både kaffe och ett glas vin. Så mysigt. Kul när dom gör lite extra för kunderna. Sånt uppskattar man.




Så här blev resultatet. Fattar inte. Dom vill alltid platta mitt hår på salongen. Jag trivs inte alls i det eftersom jag har lite självfall. Men så här såg jag ut när jag kom hem.

Hej



Lite kortare i nacken. Längre fram. Raka längder. Enkelt. Dom färga i en guldbrun färg. Helt ok tycker jag.

Nuuu måste jag duscha. vi ses.






2 kommentarer:

  1. Det finns folk som skulle betala en del för det du kallar skräp i er bod!!
    Klädhängarna i trä tex!!
    Lådorna med text!!
    ordna loppis med fika i trädgården så blir du av med allt ska du se, de där fina gamla dörrarna .....
    A-M

    SvaraRadera
  2. Absolut. Bra tips. Mycket kan vara värdefullt även om jag inte ser det just nu i dammet och spindelvävet. Men med lite puts med trasan så är det häftiga saker. Loppis..tål att tänka på.
    Mvh Eva

    SvaraRadera