Sidor

torsdag 9 februari 2012

Jag..

..har ett ?! problem. Letar med lykta efter Archipelago Botanicals ljus??? Var? finns det inte i här Hemma i Sverige. Har kommit in på Amerikanska sidor. Men dom verkar inte skicka hit. Vill så gärna ha. Fler dofter. Men framför allt denna. Nån som vet? Kanske finns i nån butik i Sverige. Jag köpte denna i London Harrowds. Fantastisk kvalitet. Allt har brunnit upp. Inte en tillstymmelse av olja kvar. Otroligt.


Jag har bakat detta super goda nytto knäcke bröd idag. Super enkelt och barnsligt gott.

Receptet kommer här:

2 dl majs mjöl

1/2 dl linfrön

1/2 dl sesamfrön

3/4 solroskärnor

1/2 dl pumpakärnor

Blanda

Häll i 1 dl rapsolja

2 dl kokande vatten

Bred ut så tunt som möjligt på plåt med bakblåtspapper. Strö över flingsalt.

Efter ca 25 min ta ur och skär lagom bitar. Fortsätt grädda i 25 min till.

150 gradet

Gott till mjukost eller en annan mumsig ost, smör..Ungarna älskar det.

Ingen mjöl i. Bra

Idag har jag varit lite seg. Var ute med jobbet igår. Kul när jag var pigg och mådde bra. Man får passa på!

Var på mysiga Glädje. Stans bästa mat ställe. Jätte läckert inrett, god mat.



Topp humör.

Skojigt att träffa alla igen.

Ett glas champo innan maten. Går alltid ner. Jag åt god fisk, röding..mums.



Puss vi ses snart.

2 kommentarer:

  1. så trevligt ni verkar haft det!vad duktig du är som bakar bröd. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Baka o baka. Jag bakar Aldirg annars. Men testa detta knäcke. Bara att röra och hälla. Super duper enkelt. Kram

      Radera