Sidor

tisdag 22 maj 2012

Dagens..

....bilder. Lite nytt..och lite gammalt. Vilket väder vi har. Riktigt fuktigt ute. Kan det vara åska i luften tro? Fick finaste från lampan från Hay idag. Beställd från Artelleriet.
Klämmis. Enkelt tuff. Kan sättas varsom helst. Perfekt. Helt i min smak. Just nu i stora hallen ovanför stora gamla spegeln. Vi får se var den hamnar. Sugen på fler. Älskar lampor. Vill byta ut och köpa nytt hela tiden.. Nästa lampa jag vill ha är en Kartell Bourgie...tror jag. Gillar Kartells grejer. Plast..visst. Men oo så tuffa.

 Dessutom ny liten lykta från Skultuna. Så söta. Finns i flera modeller. Köper dom då och då.
 ..och äntligen har jag hittat en vit kabelstickad pläd i bomull. Inget ludd (värsta jag vet framför allt om det är ull och angora i) och enkel att tvätta. Perfekt. Från Åhlens. Somrigt fräscht. Plockat bort dom grå och svarta plädarna som passar bättre för vintern.
 Lite förnyelse i vardagsrummet. Alltid kul. Hänger nu på vår nya Howard fotölj från Kronmöbler som vi är så nöjda med.
 Fick av mammsen och pappsen en grön handblåst fin glasvas till vårt brickbord. Grönt är skönt. Passar bra här. Enkelt fin..så som jag gillar. Ask från Villa Collection som numera är nerlagt..buu. Synd. Doftljus från Yankee Candle.
Nu är vi mycket mycket på vår balkong. Sitter mest här hela tiden..
 ..eller ligger. Läser. Häller i mig liter vis med vatten. Törstar massor..i värmen.
 Balkong tak. Känns lite som i en kyrka. Högt som tusan. Vitt. Vad annars..?


 Dörrarna står öppna överallt. Allt för att få lite friskt luft.

 Och mina absoluta favorit blommor i campagne hink från Day. Funkar bra som blomtervas. Orkideér är så bra. Kräver absolut mini skötsel. Bra för mig..för oss. Nu ska jag lägga mig läsa igen på balkongen. Snurrig, tröööött. Försöka hitta nån skugga nånstans bakom nån pelare..hihi. Kram

6 kommentarer:

  1. Du har så otroligt fint...lampan, vasen "alldeles alldeles underbart"
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du lurade mig allt där, dagens trodde jag skulle vara en dagens outfit hihi. Lampor älskar jag med! denna som du visade var urtuff! vi vill ha en sådan där likande ovanför soffan hemma men som inte är kläm, har ingenting att klämma fast den i och det har varit svårare att hitta faktiskt. Har du tips får du gärna lämna det till mig:) kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Vad mycket fint du visar!! Tänk om man fick njuta av sommarvärmen som var idag. Själv har jag varit instängd på en operationsavdelning:)...men snart ska jag åka på fotbollsmatch...att njuta av kvällssol är inte heller så dumt.
    Kram maria

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du visar, gillar allt! Ja, herregud så varmt det är, härligt men ovant kram

    SvaraRadera
  5. Ni har ett otroligt vackert hem! Åh, vad jag gillar att få kika på allt fint... :)

    SvaraRadera