Sidor

fredag 2 oktober 2015

Hello..

...fredag om en liten stund.
Imorgon händer stora saker. Då skrivs huset över till nya ägare.
Och ett helt nytt kapitel börjar för mig..oss.
Ska bli skönt. Som jag har längtat att släppa allt bakom mig.
Mår så bra över hur jag har det nu.
Lycklig glad på alla sätt.
Får man lov att tycka och säga det..?
Ja jag tycker det. Älskar min lilla lägenhet och trivs med allt.

Swisch...var har veckan tagit vägen.
Fredag imorgon redan.
Varit en hektiskt vecka på många sätt.
Nu kan jag börja varva ner.

Igår var stora sonen här och pussade på gamla mamma lite.
Skojigt. Erik är sprudlande glad..och väldigt hungrig..hihi.

Under veckan har jag tränat..fixat med mycket. Och träffat fin-fina vänner.

Och äntligen köpte jag en ny hel madrass till dubbelsängen.
Har haft tempurmadrasser länge nu. 2 stycken. 
Säkert minst 7-8 år på nacken.
Och iom att jag ständigt har ont i rygg o nacke tyckte min sjukgymnast att jag ändå skulle byta till en något hårdare till mina kontinentalsäng. Mjuka resårbottnar och med en sängmadrass som är väldigt mjuk sjunker man ner som en tung sten i dom.
Jag måste helt enkelt pröva mig fram.
Och jag kan lova...sov som en stock hela natten. Än så länge superskön.
Tror jag gjort ett bra val.
Har inte haft hel madrass förut men nu kan man ligga vrida sig hur som haver.
Blir nog bra.

Sköna sensommar dagar. Promenerat massor. Försöker att vara ute i friska luften minst 1 timma varje dag.
Jag är tokig i hösten. Lugnet..och den friska luften. Härligt.

Mat till ungdomarna igår. Erik försöker spänna...kulan. Några muskler där tydligen..hoho..
Älskar Er så mycket mina ungar.

Pasta med fläskfilé, champinjoner..funkar alltid.

Och givetvis sallad...jag är salloman..heter det så tro...?

Nya kvarnar av peppar och salt med parmesanost och basilika från Nicolas Vahe. Mums.


Massa frukt hemma...jämt. Äter frukt i mängder.

Mysig fika stund med söta Åsa. Skönt att sitta ute och fika fortfarande.

Imorgon ska här fixas med middag här hemma igen. Då kommer söta Marianne hit och tjattrar en stund. 
Mycket att prata om.
Kvällens vackra himmel från min balkong.
Vackert.❤️❤️
God natt kära bloggvänner.

4 kommentarer:

  1. Härligt med fräsch mat och goa ungar. Jo det är visst viktigt det där med muskler i den åldern. Har en tränande 18 åring här hemma. Skönt att du trivs med det nya livet. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så roligt att läsa att du har det bra!
    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen...tack
      Sååå bra❤️😉😉

      Radera