Sidor

måndag 8 augusti 2011

Det...

där med växter har igentligen aldrig intresserat mig. Framför allt inte ute planteringar och rabatter som ska skötas och klippas (urk). Nä inte min grej alls. Och inte har det kommit med ålder heller..Tycker det är heltrist faktiskt. Vi ska ha minimalt med växter i vår trädgård. Helst inget alls. Men ok nåt lättskött som inte kräver nåt.!!? Annars ser väl trädgården för tråkig ut. Men man kan ha sten rabatter istället. Kanske med nån lampa i. Vi får fundera.


Samma gäller inne. Lättskötta blommor som bara växer och vill ha lite vatten..eftersom jag "glömmer" att vattna ganska ofta.





Vår palm på balkongen är väldigt tålig och super bra i sol och regn och blåst. Vet inte vad den heter. Men den brukar finnas i stora urnor på ute serveringar osv.





Detta"ogräs" växter och växer. Har fått klippa av sånt som hänger för mycket ner.




Mormors tunga..?! eller..heter den så. Mycket tålig och tuff/snygg. Passar bra i vår inredning. Gillar.





Konstigt nog har mina olivträd som annars är svår skötta hållt sig fantastiskt bra. Köptes när vi flytta in för 2,5 år sen. Klipper dom ibland. Vet inte om det är rätt med fina är dom.





Mycket lättskötta växter som hänger snyggt och som ni ser behöver klippas snart.





Tjock bladade växter i tv rummet. Kan stå i full sol...utan vatten stackarna!..flera dagar.





För att inte tala om dess som verka tåla hur mycket som helst. Har flera runt om i huset. Namn..? Kommer inte ihåg. Jag är kass på växt namn. Kan ros, tulpan, liljor, orkidé...typ hihi.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar