Sidor

fredag 26 augusti 2011

Tropisk..

..fuktig värme. Otroligt varmt idag. Och "värre" ska det bli. Imorgon fler grader. Ja vi får njuta av värmen medans den är här. För snart kommer MIN årstid. Hösten. Älskar hösten. Lugnet, doften, löven som faller. Har jätte svårt för att fatta dom som nu åker iväg utomlands. Never. Aldrig en chans. Jag är verkligen inte en sommar människa. Jo, svenska sommaren. Max 23-24 grader. Men usch för 30-35 grader. Inte njutbart. Bara en plåga. När alla andra längtar och trängtar efter deras utlandsresor och pratar sand och hav så skakar jag på huvudet. Jag vet, kanske knasigt. Men sån är jag. Men nu tycker jag det är härligt för jag VET att snart kommer den underbara hösten.

En ny kudde...igen.. bland alla andra kuddar. Får knappt inte plats att sitta...


Hej jag heter Eva och jag är "kuddolist"..Mörk brun med mönster från Himla.


...och den nya tavlan. Världens länder på fint papper. Usch ja, tänker på den otäcka orkanen som ska komma in över New York i helgen. Läskigt. Nu ska jag fixa iordning mig lite och träffa upp min älskade man på stan. Idag är stan full av folk. Mysigt en fredags eftermiddag/kväll. Sitta på nån uteservering och bara ta det lugnt. För idag mår jag bra.

Hej så länge.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar