Sidor

söndag 20 november 2011

I am back..

..hemma igen efter en underbar super duper helg med yngsta sonen i Göteborg. Hur mysigt kan man ha...!? Jag uppskattar så att han hänger med lilla mamma när mannen är borta på lååång resor. Vi vill ju också göra nåt. Hade tänk en natt...men det blidde 2 nätter. Mysigt fint hotell..fullbokat annars överallt..Panorama vid Liseberg och Universeum. Kanon. Med Spa och bad avdelning. Man är så in snöad på de hotell man brukar ligga på. Men detta kan jag rekomendera. Hotellet var fullt, stort. Många barn familjer. Mysigt.


Vad vi gjort?? Det är så kul att ha med min 12 åring. Vi njuter av ledigheten och lugnet. Tar det soft. Går och strosar. Äter gott. Sätter oss på en bar eller café kollar folk och skattar och pratar om livet, skolan...ja Ni vet kanske om Ni har tonårs barn. Mmm så härligt med stora barn nu. Längar Inte tillbaka till vagn och napp tid. Föreslog givetvis att min 17 åring skulle hänga på med. Men Nej tack. Han njuter nog av ensamheten och lugnet hemma med data!! och flickvän, kompisar. Jag älskar verkligen mina fina killar. Så skötsamma och härliga...Men så säger väl alla om sina barn.



Edvin njuter av god turkisk mat på en härlig resturang.



Mammsen väntar på ansikt behandling på spa avd. på hotellet. Edvin fick bada under tiden.



Ett tips. Vi valde mellan Liseberg eller Universeum som ligger vägg i vägg. Vilken tur att Edvin ville gå till Universeum. Kul för hela familjen. Gick i flera timmar. Fika. Tog massor av kort. Jag gillar inte åka berg o dal banor urk. Funkar inte med örat. Så jag var glad över Edvins beslut.

Massor att se. Ormar, apor, hajar....spindlar, och massa annat. Snyggt. Stort. Ta er tid när ni är där. Enkelt att hitta. Passar familjer med barn från 2-3 år och upp till....100 typ.


Edvin är en hajjare..!! att fotografera här hajar och rockor. Kameran var framme hela tiden. Ny skjorta och nya boots från Timberland som snälla mamma handlat..



För man kan väl inte åka nånstans Utan att handla...?! Eller... Nä det tror jag inte. Funkar inte på mig. Jag har den fruktade Pås Sjukan.....Inget bot finns.!!



Och dessutom finns det så många fina mysiga ställen att ta igen sig på när man behöver lite vätska i kroppen, glöm inte att dricka, viktigt....


Snygg snygg skarfs...Jag och mina skarfsar..kan börja sälja i egen butik snart. Har så många så de behöver ett eget rum snart...Gästrummet kanske..! denna goding har jag letat efter. Efter jag sett den på Annie Bings blogg så blev jag bara helt såld. Den vill jag ha... Hitta den i en riktig "Eva" butik. Oles döttrar. Ville ha allt.



Har aldrig köpt några riktigt bra produkter till min hy. Men nu när jag gjorde behandling så tyckte jag ändå att jag var värd fina grejer. Dyra som sjutton...men men...Jag hoppas på mirakel på huden nu. Jag har en torr hy som kräver lite extra. Produkter från Dermalogica.


Det finns ju så mycket kul att handla. Kunde inte låta bli... lite silver brun! ögonskugga.





En går dagens mamma på hotell rummen...ja vi fick faktiskt 2 rum, fast med öppen dörr emmelan om man vill. Det enda som fanns. Annars så fullt. Otroligt. Att det är så många som åker iväg ligger på hotell och..ja kanske går på Liseberg och annat. Och då undrar Ni vad jag har i handen..?Pekar jag finger...usch fy. Nä Lancome läppglans. Alltid ett måste. Har fler stycken jag fått av min pluttis till man. Snäll han. Gammal Odd M tröja på mig.



Lite nya skor. Bruna kängor i läder med skön klack. Och ett par höga pumps till jul kalasen. Från Nilsons skor.



Mådde kass en stund på lördag kväll. Drog på mig morgonrocken och tog medicin. La mig en stund, vila. skönt. Sen vid kvällen var jag i form igen..men trött. Mysigt att sätta sig på hotellets bar och bara kolla in folk. Älskar det. Edvin tog en alkoholfri drink och jag ett glas vitt. Sen ....snark hela natten.




Jodå. Vi har allt knallat på stan idag med. Har väl inte varit jätte pigg. Men ändå. NKs julskyltning är ett kapitel för sig. Måste upplevas. Helt sagolik. Kolla själva om Ni drar till Gbg eller Sthlm.


Nu ska vi Bara koppla av och lägga oss riktigt tidigt. Tack för att du tittade in hos mig. Vi ses.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar