Sidor

söndag 13 november 2011

Ojjoj..

..vilken underbar heeel dag i Alingsås med vår häftiga super duktiga värdinna Kristina. Startade dagen lungt och sansat med fika på ett mysigt café i city. Kristallkronor, vitt, trä, gammalt och nytt. Och super gott bröd och varm laté. Mums.


Välkomna till mig...säger Kristina...


.. Tack tack...säger vi..Här goa Helen och jag. Snart ska här handlas...



Jag hitta både klänning och annat fint från Melmelli och TineK i denna läckra butik som fall mig i smaken In Spirit.


Massa TineK grejer och annat fint. Smycken, kläder...Gå hit om du är i Alingsås.



Vi var självklart ialla möjliga mysiga inredningsbutiker och klädbutiker. Vi gick och gick...



Till slut var vi tvungna att ta lite vätske paus och gå igenom alla våra inköp.



Var sugen på dom här dojjorna ett tag....men ångra mig..tur det. Vem kan gå i dom?? Lady Gaga?



Hem till värdinnan på kvällen och hjälptes åt med middags bestyr. Tack Kristina för all ditt jobb, och denna goda mat. Och till det massor av vin..


Små tappas rätter, ost, fikontårta....


"Köks personalen" i charmiga lägenheten.



Glada gäster...



..och gladare och gladare blev vi..



Här hjälps vi alla åt. Team work.



Fisk soppa med saffran och skaldjur (dock inte för mig). Bouillabaisse, stavning?. Underbart gott med färskt bröd och aioli. Suck...vill ha Meeer.



Och så här glada var vi när kvällen var sen..Hela gänget. 3 var tyvärr inte med denna gång. "Skyll er själva"!! Annars är vi 7 tokiga tjejer.



Puss, hemma nu.



Efterfest hos oss i "vår" stad.

Kompis Peter kom förbi uppklädd tjusigt som bara den. My name is Bond..PeterBond!!!



Dagen efter. Kollar in mina inköp. Från TineKHome



Melmelli klänning, skarfs från Ester Elenora, Kusmi tea, glitter spray från Body Shop..och mycket annat.


Saknar Er redan tjejer. Har ont i mag musklerna idag...skrattat så jag tjutigt.


Vi ses snart igen.


Puss

1 kommentar:

  1. Ser ut som om ni haft det kanon! Bilderna riktigt strålar av härlig stämning. :)
    Tack för fint tips om butik också. Är inte precis ofta i Alingsås, men bor inte långt därifrån så det kanske är dags. Kramar Kicki

    SvaraRadera