Sidor

onsdag 2 november 2011

Lyssnar..

..på underbara Amy Winehouse. Konstigt..efter sin död har jag fått upp öronen för henne. Aldrig tänkt på tidigre. Gillar det jazziga-soul temat. Annan favorit är Ewa Cassidy. Oxå död sen många år tillbaka. Man ryser när man hör henne. Har Ni inte lyssnat på henne tidigare så Måste Ni. Bäst. Men jag är så "gammal modig" så jag gillar ju Frank Sinatra och Ella F., N. King Cole..osv. Så underbar soft musik att lyssna på. Visst gillar jag riktig nya hits oxå. Särskilt om det är mycket disco-dunk i. Ja ni vet säker vad jag menar. Meroon 5, Rihanna...m.m. Beror på tiden på dagen och hur man mår. Disco och fart om man ska ut och ta ett varv på stan tex. Lugn soft musik hemma. Och riktig soft musik Utan sång om man har menieres och mår illa...


Ingen inredning idag utan mat tips. Mannen är hemma. Är så hes att han inte får fram nåt nu under kvällen...kan vara skönt hihii. Vi har lagat lammstek med massor av rosmarin och annat gottigott och till det en nyttig sallad.


Jag är bäst!! på sallad..om jag får själv får säga det...


Avokado, parmasan ost, sallad av olika slag, champinjoner och annat gott. Citronolja och självklart mina goda goda vinäger...





Citron på så inte avokaden inte svartnar. Skål från TineK.




Pesto ett Måste. så himla gott. Till det mesta. Dadel vinäger..så gott att man kan dricka det. Och Fikon vinäger som man dekorerar med. Hmmmm...hungrig nu. Till det rott vin för den som vill. Tips Castelo Sulco.



Älskar min Mateus fat och tallrikar. Tunga snygga och bäst. Dyra men underbara. Kan tvättas i maskin. Inga problem. Gjort av lergods. Levande. Gillar...


Idag får vi inte missa Bonde och Carina B flyttar in. Till Parnevik...Konstigt. Deras hus var till salu länge förra året??! Kanske inspelat innan dess. De hade inte råd att ha kvar det. Inte konstigt. Vad var det..1300 kvm??. Varför?? Verkar väldigt överspänd på tv reklamen. Tycker jag. Vi får kika snart.


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar